تعطیلی دانشگاه‌ها نشریات دانشجویی را با چالش مواجه کرده است/ راه‌اندازی ۷ نشریه جدید در واحد ارومیه

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه گفت: درحال حاضر ۷ نشریه دانشجویی در واحد ارومیه فعالیت دارد که ۴ نشریه تازگی به چاپ رسیده است؛ همچنین ۹ نشریه درخواست اخد مجوز داده‌اند که به‌زودی مجوز راه‌اندازی آن‌ها داده خواهد شد.

مهدی قهرمان نوه سی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جزئیات و مصوبات جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره نشریات اظهار کرد: در این جلسه درباره ساماندهی واحدهای دانشگاهی در حوزه نشریات دانشجویی، حرکت واحدها به سمت وضعیت مطلوب در این حوزه، آسیب شناسی وضعیت موجود و... بحث و ارزیابی انجام شد.

وی افزود: هنوز آمار دقیقی از تعداد آثار ارسال شده به دبیرخانه برای جشنواره نشریات به دست نیامده است؛ چرا که پوستر جشنواره به تازگی تهیه شده و در اختیار واحدهای دانشگاهی قرار گرفته است. درحال حاضر فراخوان جشنواره را برای واحدهای دانشگاهی استان آذربایجان غربی ارسال کرده‌ایم و به زودی به وسیله ارتباط‌گیری با معاونان فرهنگی استان‌ها نسبت به توجیه، آسیب شناسی و نحوه ارسال آثار، به کلیه واحدهای دانشگاهی اطلاع رسانی خواهد شد.

نوه سی با اشاره به چالش‌های نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها ادامه داد: به دلیل این که نشریات دانشجویان تا قبل از شیوع کرونا به صورت کاغذی منتشر شده و حضور دانشجویان در دانشگاه بر رونق این موضوع افزوده بود، فعالسازی دانشجویان در نشریات را با چالش مواجه کرده و موضوعی زمان بر است. محدودیت‌های موجود برای آموزش دانشجویان در نشریات نیز یکی از موضوعات چالش برانگیز محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که در جلسه شورای سیاست گذاری جشنواره نشریات دانشجویی مطرح شد، لزوم آموزش نشریه نویسی در واحدهای دانشگاهی است. واحد ارومیه نیز در همین راستا، ۳ جلسه آموزش نشریه نویسی را به همت تشکل انجمن اسلامی دانشجویان متعهد برگزار کرده است. طی فراخوانی از دانشجویان علاقه‌مند به حوزه فتوشاپ و طراحی فونت دعوت کرده‌ایم تا از توانایی آن‌ها در زمینه طراحی نشریات دانشجویی استفاده کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه با اشاره به نشریات دانشجویی فعال در این واحد دانشگاهی گفت: درحال حاضر ۷ نشریه دانشجویی در واحد ارومیه فعالیت دارند که ۴ نشریه تازگی به چاپ رسیده است؛ همچنین ۹ نشریه درخواست اخد مجوز داده‌اند که به زودی مجوز راه‌اندازی به آن‌ها داده خواهد شد. واحدهای دیگر نیز برای راه اندازی نشریه، باید در خواست خود را برای اخذ مجوز به مرکز استان ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083925

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =