تحقیر دورتموند برابر اشتوتگارت/ گواردیولا: در اولدترافورد، یک امتیاز هم خوب است/ ستایش زیدان از بازیکنانش

با بسته خبری اخبار فوتبال جهان با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

ستایش زیدان از بازیکنانش

رئال مادرید تا هفته پیش شرایطی بحرانی داشت و زین الدین زیدان باید سه فینال پیش رو را می برد تا ماندنی می شد. همین اتفاق نیز در نهایت رخ داد. رئال ابتدا سویا را در سانچس پیسخوان شکست داد. سپس گلادباخ را در مادرید برد و به دور بعد لیگ قهرمانان رفت و امشب نیز توانست فاتح دربی مادرید شود. در دیداری که اتلتیکو در بسیاری مقاطع بازی دست و پا بسته نشان می داد، رئال با دو گل پیروز شد.
زین الدین زیدان در پایان بازی گفت:« از بازی به طور کامل رضایت دارم و خوشحالم. مثل بازی با گلادباخ بودیم و ببینید که چگونه و چه تیمی را شکست دادیم. اتلتیکویی را بردیم که 26 بازی متوالی در لالیگا نباخته بود.
به خوبی بر این تیم فشار آوردیم و اجازه ندادیم اتلتیکو بازی خودش را انجام دهد. تنها یک موقعیت روی ضربه سر سائول داشتند و در مجموع بازی تحت کنترل ما بود.»

شاگرد، حریف استاد نشد

شاگردان فرانک لمپارد که در هفته های اخیر نتایج خوبی کسب کرده بودند، در دیدار امشب مقابل اورتون در گلزنی توفیقی نداشتند و در نهایت با یک گل بازی را واگذار کردند.
دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و دقایق ابتدایی بدون اینکه موقعیت خاصی روی دروازه ها ایجاد شود، سپری شد. در ادامه این بازیکنان اورتون بودند که رفته رفته بازی را در دست گرفتند و سرانجام در دقیقه 20 صاحب یک ضربه پنالتی شدند. ادوارد مندی که برای دفع توپ از دروازه خارج شده بود، روی دومینیک کالورت لوئین مرتکب خطا شد و داور هم نقطه پنالتی را نشان داد.
گیلفی سیگوردسون پشت ضربه قرار گرفت و با فریب دروازه بان چلسی، با یک ضربه ساده حساب کار را 1-0 کرد.
در ادامه بازی متعادل شد و هر دو تیم برای رسیدن به گل، حملاتی روی دروازه هم داشتند اما این حملات ثمری نداشت و در نهایت بازی با همان یک گل به سود اورتون به پایان رسید.

دنی کارواخال: میباختیم، کار تمام بود

رئال مادرید پس از پیروزی 2-0 بر گلادباخ و صعود به عنوان تیم نخست به دور بعد لیگ قهرمانان امشب دربی مادرید را هم با دو گل به سود خود خاتمه داد.
در این بازی کاسیمیرو و اوبلاک به اشتباه برای رئال گلزنی کردند. گل دوم رئال روی شوت سهمگین دنی کارواخال حاصل شد. توپ به تیر خورد و سپس در برخورد با بدن اوبلاک وارد دروازه شد. به این ترتیب رئال به رده سوم صعود کرد و با یک بازی بیشتر اکنون سه امتیاز کمتر از اتلتیکو دارد. فاصله دو تیم تا قبل از بازی شش امتیاز بود.
دنی کارواخال در پایان بازی گفت:« فصل دشواری است و هم فشردگی بازی ها زیاد است و هم تعداد مصدومیت ها بالاست. در چنین شرایطی برخی بازی ها نتوانسته ایم در سطح خودمان ظاهر شویم ولی هر زمان تمامی بازیکنان مان را داشته ایم، توانسته ایم بهترین نتایج را بگیریم.»
کارواخال ادامه داد:« امشب از همان ابتدا برای برد وارد زمین شدیم و به خوبی فشار آوردیم. توپ در دست ما بود و شانس های خوبی خلق کردیم. معتقدم اتلتیکو در زمین غرق شده بود. می دانستیم که اگر ببازیم، فاصله زیادتر می شود و تقریبا قهرمانی لالیگا از دست خواهد رفت. اتلتیکو هم دو موقعیت خوب داشت ولی در مجموع ما تیم برتر بودیم و به شایستگی پیروز شدیم.»

گواردیولا: در اولدترافورد، یک امتیاز هم خوب است

دیدار بین دو تیم منچستریونایتد و منچستر سیتی بر خلاف انتظار خیلی مسابقه جذابی نبود و نهایتاً دو تیم با نتیجه بدون گل به کار خود پایان دادند تا امتیازات تقسیم شود. با این تساوی دو تیم به ترتیب با 20 و 19 امتیاز در رتبه های هفتم و هشتم جدول قرار گرفتند.
پپ گواردیولا در پایان بازی گفت: " ما می دانیم که می توانیم با فشار بیشتری بازی کنیم اما اگر به درستی عمل نکنید آنها می‌توانند در ضدحملات به شما ضربه بزنند. ما دوست داشتیم موقعیت های بیشتری ایجاد کنیم و رحیم استرلینگ، ریاض محرز و گابریل ژسوس نیز فرصت هایی را در اختیار داشتند.
با توجه به عدم حضور تماشاگران در استادیوم به نظر می‌رسد که شور و اشتیاق کمتری وجود دارد اما از کنار خط کاملاً تلاش بازیکنانم را مشاهده می‌کنم."
گواردیولا در ادامه گفت: " این یک امتیاز خوب بود. دوست داشتیم برنده شویم اما خوب اشکالی ندارد. اینجا اولدترافورد است و با رقیب سر سختی روبرو هستیم. آنها فشار می‌آورند و در خط حمله بسیار سریع هستند. این تیم منچستریونایتد است و فکر می‌کنم به طور کلی بیشتر بخشهای بازی خوب بودیم. می‌دانم انتظارات از منچسترسیتی بسیار زیاد است اما معتقدم که نتیجه خوبی را به دست آوردیم."

سولشر: همه باید از این تساوی خوشحال باشند

منچستریونایتد بعد از حذف تلخ از لیگ قهرمانان اروپا امشب از سری مسابقات هفته دوازدهم لیگ برتر انگلیس میزبان همشهری خود یعنی منچسترسیتی بود که این مسابقه در نهایت با تساوی بدون گل تمام شد.
اوله گنار سولسشر در پایان بازی گفت: "از زمان حضور من در منچستریونایتد این بهترین عملکرد ما مقابل منچستر سیتی بود. نه بهترین نتیجه بلکه بهترین عملکرد. این یک بازی فشرده بود. من می دانم که فصل گذشته ما چندین بار آنها را شکست دادیم اما این بازی تفاوت داشت."
سولسشر در ادامه گفت: " امشب دو تیم بسیار خوب مقابل یکدیگر قرار گرفتند. ما می‌دانستیم آنها از نظر تاکتیکی به دنبال ایجاد مشکل برای ما هستند اما از نظر دفاعی بسیار عالی عمل کردیم و من به خاطر این موضوع بسیار خوشحال هستم. با اینحال آنقدر که می خواستیم نتوانستیم موقعیت ایجاد کنیم.
فکر می‌کنم همه باید از این تساوی خوشحال باشند. ما با یک چالش ذهنی که برای مان اتفاق افتاده بود روبرو بودیم و آن حذف از لیگ قهرمانان اروپا بود. معتقدم که انرژی ذهنی ما برای بازیابی شرایط بسیار خوب بود."

تحقیر دورتموند برابر اشتوتگارت

شکست عجیب و غریب و 5-1 دورتموند در سیگنال ایدونا پارک مقابل اشتوتگارت باعث شده که حالا زمزمه های زیادی در رابطه با برکناری احتمالی سرمربی این تیم یعنی لوسین فاوره به گوش برسد.
سرمربی سوئیسی بعد از باخت تحقیر آمیز تیمش مقابل اشتوتگارت اعتراف کرد که عملکرد آنها فاجعه‌بار بوده است. لوسین فاوره در این باره گفت: " این یک فاجعه بود؛ بسیار بد. ما در به دست آوردن توپ ها اصلا خوب نبودیم و اشتباهات بسیار زیادی مرتکب شدیم. اگر می گویم در گرفتن توپ مشکل داریم منظور من کل تیم است."
فاوره در ادامه اذعان داشت که اشتوتگارت بسیار خوب عمل کرد اما نمایش تیمش هم دور از انتظار بوده است. او گفت: " اشتوتگارت خیلی خوب بازی کرد اما ما هم بد بودیم. آنها در نیمه اول بسیار خوب بودند اما نهایتاً کار را به تساوی 1-1 کشاندیم. در نیمه دوم می‌خواستیم بهتر عمل کنیم اما یک گل احمقانه دریافت کردیم و این موضوع باعث نگرانی تیم و از دست رفتن اعتماد به نفس شد."

پیرلو: بازی با بارسلونا تمام شده است

یوونتوس هفته گذشته در آخرین بازی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا موفق شد با سه گل بارسلونا را در نوکمپ شکست دهد تا به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعدی مسابقات شده باشد.
شاگردان آندره پیرلو فردا در چهارچوب رقابتهای سری آ به مصاف جنوا خواهند رفت و سرمربی ایتالیایی معتقد است که آنها باید پیروزی برابر بارسلونا را فراموش کنند. پیرلو در این باره گفت: " اگر هنوز هم دیدار مقابل بارسلونا را در ذهن خود داریم، باید آن را تغییر دهیم. شرایط جدیدی را ایجاد کنیم و با اوضاع هماهنگ شویم.
ما نمی‌توانیم در پیروزی مقابل بارسا متوقف شویم و باید عملکرد بهتری نسبت به چهار بازی قبلی خود در سری آ داشته باشیم. من می‌خواهم همان انگیزه و عزم راسخ را ببینم چرا که در غیر این صورت با یک غافلگیری بد روبرو خواهیم شد."
پیرلو درباره دیدار برابر جنوا: " این یک دیدار بسیار دشوار خواهد بود چرا که آنها در حمله و ضد حمله بسیار خوب هستند. آنها از بازیکنان فیزیکی و غالباً سریع برخوردار هستند و ما باید بسیار متمرکز عمل کنیم. من همیشه بازی در این استادیوم را دوست داشته ام چراکه سبک آن مانند ورزشگاه های انگلیسی است. همچنین پیش از این در اینجا موفق به گلزنی شده ام."

انتهای پیام/

کد خبر: 1083928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =