تداوم تظاهرات علیه پاشینیان/ مسدود شدن مسیرهای منتهی به فرودگاه پایتخت

منابع خبری از تظاهرات علیه نخست وزیر ارمنستان و تجمع نزدیک مسیرهای منتهی به فرودگاهی در «ایروان» پایتخت این کشور خبر دادند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، منابع خبری از برگزاری تظاهرات علیه نخست وزیر ارمنستان  و تجمع نزدیک مسیرهای منتهی به فرودگاهی در پایتخت این کشور خبر دادند.

خبرگزاری «ترند نیوز» عصر یکشنبه به نقل از رسانه‌های ارمنستان نوشت، معترضانی که خواستار استعفای «نیکل پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان هستند، مسیرهای منتهی به فرودگاه «زاورتناس» در «ایروان» پایتخت این کشور را مسدود کردند.

یکی از معترضان در این زمینه گفت: «تا زمان رفتن این خائن این روند را ادامه خواهیم داد، تا فرد جدیدی قدرت گرفته  که بتوان با وی مذاکره کند، تا تغییراتی صورت گیرد. دو سال و نیم اخیر همه چیز دروغین و جعلی بود، نیکل فریبکار باید از قدرت کناره گیری کند.»

احزاب اپوزیسیون و حتی «آرمن سرکیسیان» رئیس‌جمهور ارمنستان به دنبال امضای توافق سه جانبه پاشینیان با روسای جمهور روسیه و جمهوری آذربایجان برای توقف جنگ بر سر قره‌باغ کوهستانی بارها خواستار استعفای نخست‌وزیر کشورشان شده‌اند. مخالفان پاشینیان بارها در رد این توافق موضعگیری و اقدام نخست‌وزیر ارمنستان را محکوم کرده‌اند؛ توافقی که مقام‌های باکو آن را پیروزی بزرگ برای جمهوری آذربایجان خوانده‌اند.

حزب اپوزیسیون «داشناکسوتیون» (فدراسیون انقلابی ارمنی) ارمنستان هفته گذشته اعلام کرد اعتراضات سراسری در این کشور به منظور تاکید بر لزوم برکناری نیکل پاشینیان از نخست‌وزیری از امروز آغاز می‌شود.

«ایشخان سغتلیان» سخنگوی این حزب از شهروندان ارمنستانی  خواسته در برگزاری تجمع و تظاهرات به قانون احترام گذاشته و به اقدامات تحریک آمیز بی اعتنا باشند. وی همچنین از  پلیس و نهادهای اجرای قانون خواسته از حق مردم برای برگزاری تجمعات مسالمت‌آمیز حفاظت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =