عمان و اندونزی احتمالا کشورهای بعدی برای عادی‌سازی روابط هستند

یک روزنامه صهیونیستی به نقل از یک دیپلمات مدعی شد که عمان و اندونزی دو کشوری هستند که احتمالا نامزدهای بعدی عادی‌سازی روابط با تل‌آویو باشند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، یک منبع دیپلماتیک به روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» خبر داد که عمان و اندونزی می‌توانند کشورهای بعدی باشند که طی هفته‌های آتی به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌پردازند.

دولت ترامپ تمام تلاش خود را به کار بسته تا پیش از پایان دوران خود کشورهای بیشتری را وارد توافق ابراهیم کند. امارات، بحرین، سودان و مراکش تا پیش از این با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده‌اند.

دیوان پادشاهی مغرب شامگاه پنجشنبه هفته گذشته بود که در بیانیه‌ای از برقراری روابط کامل دیپلماتیک، با رژیم صهیونیستی خبر داد و اما مدعی شد که این عادی‌سازی روابط تأثیری در موضع رباط در خصوص فلسطینیان نخواهد داشت.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز روز گذشته از توافق با کشور بوتان (جنوب شرق آسیا) برای ارتباط با تل‌آویو خبر داد.

نتانیاهو گفت که این رژیم با کشورهای بیشتری در ارتباط بوده تا روابط با آنها را برقرار کند.

همچنین «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در ماه ژانویه و پیش از پایان دوران ریاست جمهوری ترامپ به سرزمین‌های اشغالی سفر کند.

«عوفیر آکونیس» وزیر همکاری منطقه‌ای رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت که امکان دارد پنس در سفر به تل‌آویو اعلام کند کشور دیگری برقراری روابط با این رژیم را آغاز می‌کند.

یک منبع دیپلماتیک گفت که عمان و اندونزی دو کشوری هستند که گفت‌وگوها با آنها پیش رفته و ممکن است پیش از آنکه ترامپ در روز ۲۰ ژانویه (۱ بهمن) کاخ سفید را ترک کند عادی سازی روابط خود با تل‌آویو را اعلام کنند.

پیشتر نیز «الی کوهن» وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی به نام اندونزی در مصاحبه‌ای با رادیو ارتش اشاره کرده بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1083968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =