مشکلات فرهنگی ناشی از عدم ارتباط میان اقطاب اثرگذار است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: بخشی از مشکلات فرهنگی ناشی از عدم ارتباط صحیح میان الگوها و اقطاب اثرگذار و پذیرنده الگو ها است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امنا و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه شورای فرهنگی واحد بوشهر با بیان اینکه امروزه مسائل و چالش های فرهنگی گسترده، آزار دهنده و به ظاهر لاینحل تصور می شود، گفت: به طور قطع اصلاح معضلات فرهنگی با تلاش فکری، عقلانی و عملی انسان و با استمداد از منابع الهی و فارغ از محدودیت های ذهنی و احساسی میسر خواهد شد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دین و دستورات الهی را از عوامل اصلی و ارکان اساسی اصلاح فرهنگ و رفع چالش های فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: رسالت و هدف نخستین ادیان الهی که هدایت و راهبری بشر به سوی کمال و تعالی فکری و اخلاقی است، مؤید همین واقعیت است.

این مسئول با تأکید بر اینکه تفکر، تعقل و تعلیم براساس علوم قرآنی، یک وظیفه همگانی در جامعه اسلامی است که باید به جد مورد توجه قرار گیرد، تشریح کرد: تمام محافل علمی به دنبال کشف حقیقت مجهول و مبهم از راه تأمل و تفحص هستند و این همان گمشده ای است که قرآن مجید از هزاران سال قبل برای کشف حقایق و راز و رمزهای کائنات و نظام آفرینش بر آن تأکید کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه باید مسائل جامعه را به صورت علمی پاسخ داد نه به صورت شخصی و سیاسی، اظهار کرد: بهترین منبع هدایت گر برای اصلاح، تنظیم و برقراری نظم و انضباط، آموزه های قرآن و تعالیم الهی است.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط جمعی، فلسفه قوام و دوام جامعه است، خاطرنشان کرد: رابطه ها باید صحیح و سودمند شکل بگیرند چراکه بخشی از مشکلات فرهنگی ناشی از عدم ارتباط صحیح میان الگوها و اقطاب اثرگذار و پذیرنده الگو ها است.

این مسئول با تأکید بر اینکه تمام امور بر پایه علم و دانش استوار هستند و هیچ دانشی بالاتر از دانش الهی نیست، اذعان کرد:  اگر به دنبال دانشگاهی عمل گرا و اثرگذار هستیم باید راهکارها و رهنمودهای قرآنی را در تمامی امور نهادینه کنیم. موضوعات مختلف به صورت یک مقوله فرهنگی دیده شود و با برنامه ای مدون و جامع اجرایی شوند. باید در نظر داشت برنامه ها در صورتی ارزش اجرا خواهند داشت که در خروجی خود تحول آفرین باشند.

این مسئول با بیان اینکه برنامه های مختلف دانشگاه باید به صورت یک سند، کلیت جامعه را در برگیرد، توضیح داد: دانشگاه ظرفیت اثرگذاری بر جامعه را داراست و نباید جامعه هدف برنامه ها، فقط محدود به دانشجویان و درون دانشگاه باشد.

وی با اشاره به زیرساخت های ایجاد شده دانشگاهی همچون مراکز تحقیقاتی، سراهای نوآوری و فناوری، مراکز رشد، کانون ها و کرسی ها و مواردی از این قبیل افزود: راه اندازی این زیرساخت ها خود به نوعی دعوت به تفکر و تعقل است.

وی با بیان اینکه اهتمام به مسائل فرهنگی یک وظیفه و مأموریت اصیل و مهم دانشگاه است که محققاً مستلزم رویکرد و تفکر جهادی است، ادامه داد: دانشگاه بخش مولد جامعه است و می تواند در تمام امور و به منظور پاسخگویی به انتظارات مرجعیت داشته باشد.

کد خبر: 1084030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =