ورود ۷ میلیون تن کالای اساسی به بنادر کشور

معاون وزیر صمت در ستاد تنظیم بازار از پهلو گرفتن کشتی‌های حامل ۷ میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ عباس قبادی در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت:مرغ و روغن نباتی به قیمت مصوب نزدیک شده است.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: قیمت مرغ و تخم مرغ در بازار, روند کاهشی گرفته و در روزهای آینده به قیمت مصوب می رسد.

عباس قبادی در خصوص قیمت میوه هم افزود: ستاد تنظیم بازار موضوع کنترل قیمت و تامین میوه شب عید را در دستور کار قرار داده به نحوی که منافع مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تامین شود.

وی همچنین از بررسی موضوع ممنوعیت صادرات میوه خبر داد و گفت: تصمیم گیری در این مورد به جلسات بعدی موکول شد.

قبادی گفت:‌ ترخیص کالاهای اساسی از گمرکات کشور سرعت گرفته طوری که میزان کالاهای اساسی مانده در گمرک, از ۴میلیون تن در ۱۱ آبان, هم اکنون به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تن رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر, حدود ۲۷۰۰ تن کالای اساسی روی کشتی هاست، گفت: آمارها نشان می دهد شرایط خوبی از نظر ذخیره کالاهای اساسی داریم و برای ایام عید, مشکلی نیست.

قبادی با بیان اینکه تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی سرعت بیشتری گرفته اضافه کرد:‌ از ۲۰ میلیارد دلار ارزی که بانک مرکزی برای واردات تامین کرده, و در حساب فروشندگان خارجی نشسته, ۴.۲ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی بوده است.
دبیر ستاد تنظیم بازار همچنین گفت :در سه ماه اخیر, به اندازه شش ماه نخست سال کالا وارد کشور شده که نشان می دهد روزهای آتی روند قیمتها کاهشی خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =