خوشحالی کره‌ای‌ها از غیبت بازیکن پرسپولیس در فینال

یک سایت کُره‌ای با اشاره به اتفاقات رخ داده برای پرسپولیس در راه صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا، غیبت عیسی آل کثیر در دیدار نهایی را خبر خوبی برای تیم اولسان دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تیم فوتبال اولسان هیوندای کره جنوبی روز گذشته موفق شد تیم ویسل کوبه ژاپن را با نتیجه ۲ بر یک شکست بدهد و به فینال لیگ قهرمانان آسیا راه یابد. دیدار فینال روز شنبه آینده در ورزشگاه الجنوب بین اولسان و پرسپولیس ایران برگزار می‌شود.

سایت «naver» کره جنوبی گزارشی درباره نحوه فینالیست شدن پرسپولیس با محور محرومیت عیسی آل‌کثیر منتشر کرده است که به خاطر آنچه که کنفدراسیون آسیا رفتار «تبعیض نژادی» عنوان کرد، از فینال لیگ قهرمانان محروم شد.

این سایت نوشت: «انتظار نمی‌رود آل کثیر مهاجم پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان بازی کند. این یک خبر خوب برای تیم اولسان، حریف پرسپولیس در فینال است.»

سایت کُره ای با اشاره به سفر پرسپولیس به کشور قطر در ادامه گزارش خود آورد:

«پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل محمدی تنها باشگاهی بود که از سپتامبر تا اکتبر در لیگ قهرمانان آسیا از منطقه غرب باقی ماند. پرسپولیس بعد از نبردی سخت در مرحله نیمه نهایی مقابل النصر عربستان و تساوی در وقت قانونی، در ضربات پنالتی با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شد و به عنوان نخستین تیم به فینال صعود کرد.

پرسپولیس بعد از تیم پاس که در سال ۱۹۹۳ از ایران قهرمان آسیا شد، انگیزه فوق العاده ای دارد که در ۲۷ سال گذشته به عنوان یک تیم ایرانی به قوی‌ترین تیم آسیا تبدیل شود. با این حال این تیم از نظر قدرت هجومی، مشکلاتی دارد.

عیسی آل کثیر ۳۰ ساله تمام دوران حرفه‌ای فوتبال خود را در لیگ ایران بازی کرده است. او تا حدودی بازیکن ناشناخته‌ای است و بازی ملی ندارد اما در لیگ قهرمانان آسیا فرق داشت. او به عنوان بازیکنی در نظر گرفته می‌شود که بیشترین سهم را در صعود پرسپولیس در لیگ قهرمانان داشته است.

وی در دقیقه ۴۳ نیمه دوم بازی با السد در مرحله یک هشتم یک گل دراماتیک به ثمر رساند و باعث شد پرسپولیس به مرحله یک چهارم نهایی برسد. در مرحله یک چهارم هم مقابل پاختاکور تاشکند پرسپولیس را به نیمه نهایی رساند. او در این مسابقات ۶ بازی انجام داد و چهار گل به ثمر رساند که بالاترین تعداد گل در پرسپولیس است. با این حال این بازیکن نمی‌تواند در دیدار با اولسان بازی کند.

دلیل این محرومیت، رفتار نژادپرستانه است. آل کثیر در دیدار با پاختاکور نمایش قهرمانانه‌ای داشت و بعد از گلزنی، با قرار دادن دو دست کنار چشمانش شادی کرد. به نظر می‌رسد آل کثیر بارها در لیگ ایران این کار را انجام داده بود اما او به دلیل یک رفتار نژادپرستانه مورد انتقاد قرار گرفت. در تاریخ ۳ اکتبر، کنفدراسیون فوتبال آسیا آل کثیر را ۶ ماه تعلیق و ۱۰ هزار دلار جریمه کرد. او به شدت جریمه شد و برای همین نمی‌تواند در فینال برابر اولسان بازی کند.

خلاء آل کثیر به احتمال زیاد برای پرسپولیس دردناک است. پرسپولیس ابتدا تا حدود زیادی به قدرت گلزنی علی علیپور مهاجم ۲۵ ساله خود متکی بود. اما انتقال این بازیکن به باشگاه ماریتیمو پرتغال شکافی را در بخش تهاجمی این تیم ایجاد کرد و در نتیجه عیسی آل کثیر که در تیم صنعت نفت بود، جایگزین شد.»

انتهای پیام/

کد خبر: 1084054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =