اندیشکده «مکتب حاج قاسم» در واحد کرج راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از راه‌اندازی اندیشکده «مکتب حاج قاسم» در این واحد دانشگاهی خبر داد.

حجت الاسلام ابراهیم اکبری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در زمینه جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهار کرد: در حوزه جشنواره از حماسه تا حماسه تاکنون ۱۰ جلسه با معاونان فرهنگی، مدیران کل، تشکل‌های دانشجویی، نهاد نمایندگی رهبری، بسیج دانشجویی و بسیج اساتید برگزار کرده‌ایم. همچنین تبلیغات لازم در این زمینه در صفحات مجازی و کانال‌های مرتبط با دانشگاه انجام شده است.

وی افزود: جلسه ویژه‌ای را با استادان گروه معارف برگزار کرده‌ایم تا بتوانند نسبت به افزایش انگیزه دانشجویان برای حضور در جشنواره اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند. براساس آخرین آمار، نزدیک به هزار نفر در این جشنواره مشارکت داشته‌اند که البته تعدادی از دانشجویان اطلاعاتشان را به طور ناقص ثبت کرده‌ بودند. از این تعداد حدود ۸۵۰ نفر به طور کامل اطلاعات خودشان برای مشارکت در جشنواره از حماسه تا حماسه ثبت کرده‌اند.

اکبری ادامه داد: تا بدین لحظه نزدیک به ۱۰۰ اثر از سوی دانشجویان و کارکنان برای شرکت در این جشنواره ارسال شده است؛ این آثار شامل عکس نوشته، دلنوشته، پادکست صوتی، کپشن نویسی و ساخت کلیپ‌های مناسبتی می‌شود. در همین زمینه نیز چند نفر از استادان و کارکنان کلیپ‌های خوبی را تولید کرده‌اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی کرج در ادامه با اشاره برنامه‌های این واحد دانشگاهی برای اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: ما به دنبال این هستیم که اولین کارگروه استانی «مکتب حاج قاسم» را با محوریت راه‌اندازی اندیشکده «مکتب حاج قاسم» تشکیل دهیم. در این اندیشکده درباره موضوعاتی از قبیل انجام فعالیت‌های فرهنگی و تولید محتوا پیرامون سردار سلیمانی تصمیم گیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: اندیشکده مکتب حاج قاسم زیر نظر بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در کنار دیگر اندیشکده‌ها، فعالیت خواهد داشت. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری نیز برای انجام هرچه بهتر این موضوع در کنار بسیج اساتید، اقدامات لازم را در دستور کار قرار داده است. طرح اولیه این اندیشکده ارائه شده و به دنبال اقدامات اولیه برای اخذ مجوزهای لازم هستیم.

اکبری با بیان این که استادان واحد کرج در هفته منتهی به سالگرد شهادت حاج قاسم به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه در رابطه با این موضوع به صورت مجازی صحبت خواهند کرد، افزود: برگزاری مسابقه «دلنوشته‌هایی به حاج قاسم سلیمانی» نیز از دیگر برنامه‌های ما برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی خواهد بود. در این مسابقه هرکدام از دانشجویان دلنوشته‌های خود را در ۵ الی ۱۰ خط در اختیار معاونت فرهنگی قرار می‌دهند که به قید قرعه، جوایز نفیسی به نوشته‌های برتر اهدا خواهد شد.

وی تغییر نام برخی دانشکده‌ها و ساختمان‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج به نام حاج قاسم سلیمانی را از دیگر اقدامات این واحد در روزهای منتهی به سالگرد شهادت سردار سلیمانی دانست و گفت: این طرح به هیئت رئیسه دانشگاه ارسال شده است و تصمیم گیری نهایی درباره آن به زودی انجام خواهد شد.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد کرج در پایان خاطرنشان کرد: تولید محتوای فرهنگی، چاپ چند نشریه در دو حوزه دانشجویی و استادی و تجدید میثاق با شهدای گمنام دانشگاه، از دیگر برنامه‌های ما برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهید سلیمانی خواهد بود.  

انتهای پیام/

کد خبر: 1084065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =