دمشق در ارتباط با «جنایت» ترکیه به سازمان ملل دو پیام ارسال کرد

خبرگزاری رسمی سوریه گزارش داد که دمشق در ارتباط با اقدام ترکیه در قطع آب شهروندان شمال شرق این کشور نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل متحد ارسال کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، شامگاه امروز (دوشنبه)، گزارش داد که وزارت خارجه این کشور در ارتباط با اقدامات ترکیه دو پیام به سازمان ملل ارسال کرده است.

طبق این گزارش، وزارت خارجه سوریه با ارسال دو پیام به شورای امنیت سازمان ملل متحد و «آنتونیو گوترش» دبیرکل این سازمان در ارتباط با اقدامات ترکیه در شمال این کشور اعلام کرد: «اقدام رژیم ترکیه در قطع آب بیش از یک میلیون شهروند استان الحسکه جنایت جنگی است که به جنایت اشغالگری و تجاوز [این کشور] افزوده می‌شود».

در ادامه این پیام آمده است: «سوریه از شورای امنیت و سازمان ملل متحد می‌خواهد برای ملزم کردن رژیم ترکیه به راه‌اندازی مجدد ایستگاه پمپاژ آب "علوک" فورا وارد عمل شوند و با اقدامات غیرانسانی این رژیم که هدف از آن اعمال فشار علیه غیرنظامیان و محروم کردن آن‌ها از زندگی است، مقابله کند».

علی‌رغم تلاش دولت سوریه، ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت این کشور در حومه شهر رأس العین (شمال شرق سوریه) در شرایط همه‌گیری ویروس کرونا بارها مانع بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب علوک شده‌اند؛ اقدامی که موجب قطعی آب شرب مردم شهر الحسکه شده و آن‌ها را وادار کرده است که برای تأمین آب شرب خود، از تانکرهای آب استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =