مردم نیجریه خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط «شیخ زکزاکی» شدند

جنبش اسلامی نیجریه در پیامی توئیتری با اشاره به تظاهرات مردم این کشور در سالروز کشتار شیعیان نیجریه در زاریا، از خواست عمومی برای آزادی فوری«شیخ ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان این کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جنبش اسلامی نیجریه روز دوشنبه با انتشار یک پیام در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد که «طرفداران شیخ زکزاکی- رهبر شیعیان نیجریه- به مناسبت پنجمین سالگرد کشتار زاریا راهپیمایی اعتراضی برگزار کردند».

در ادامه این پیام آمده است: «در ابوجا معترضان خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط شیخ زکزاکی و همسرش شدند که در بازداشت غیرقانونی بسر می برند».

گفتنی است که نیروهای نظامی نیجریه روز ۱۲ دسامبر سال ۲۰۱۵ با حمله به منزل شیخ زکزاکی در شهر «زاریا»، او و همسرش را دستگیر کردند. شیخ ابراهیم زکزاکی از آن زمان تاکنون در زندان بسر می‌برد.

جلسه محاکمه شیخ زکزاکی قرار بود روزهای ۲۵ و ۲۶ ژانویه سال آینده میلادی (۲۰۲۱) به منظور ادای شهادت شاهدان عینی در خصوص اتهامات ساختگی و نسبت داده شده به رهبر شیعیان نیجریه برگزار شود؛ اما دادستان کل نیجریه اعلام کرد که محاکمه رهبر شیعیان این کشور را بار دیگر به تأخیر انداخته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =