آمریکا ترکیه را تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا صنایع دفاعی ترکیه، «اسماعیل دمیر» رئیس آن و ۳ نفر از کارکنان این سازمان را به بهانه خرید سامانه موشکی اس -۴۰۰ از روسیه تحریم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ وزارت خزانه داری آمریکا امروز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از تحریم ترکیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمریکا سازمان صنایع دفاعی ترکیه، «اسماعیل دمیر» رئیس آن و نیز ۳ نفر از کارکنان این سازمان را به بهانه خرید سامانه دفاع موشکی اس -۴۰۰ از روسیه تحریم کرد.

خبرگزاری رویترز پیشتر درباره قصد ایالات متحده برای تحریم صنعت دفاعی ترکیه و «اسماعیل دمیر» رئیس آن بر اساس قانون «کاتسا» (قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها) خبر داده بود.

گفتنی است، تحویل سامانه‌های پدافند هوایی اس -۴۰۰ روسی که باعث ایجاد بحران در روابط ترکیه با ایالات متحده گردید، از اواسط ژوئیه سال ۲۰۱۹ میلادی آغاز شد.

بر این اساس، واشنگتن ترکیه را تهدید کرده بود که در واکنش به این اقدامِ آنکارا؛ فروش جنگنده‌های نسل پنجم اف -۳۵ را به تاخیر انداخته و یا حتی لغو می‌کند؛ اما ترکیه بر تصمیم خود در خرید و استقرار سامانه‌های مذکور اصرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =