رونمایی از منسوجات بدون بافت در دانشگاه آزاد اسلامی کرج

به مناسبت هفته پژوهش از منسوجات بدون بافت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج رونمایی شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، این دانشگاه با همکاری مشترک مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته و شرکت دانش بنیان سازه کامپوزیت کاوه در راستای قطع وابستگی و رونق تولید اقدام به رونمایی از محصولات بدون بافت کرد.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشکاه آزاد اسلامی واحد کرج با اعلام این خبر گفت: منسوجات بی‌بافت گونه‌ای از پارچه ها هستند که بدون بافت تولید می‌شوند، در حال حاضر ۳۰ درصد از منسوجات جهان از نوع بی بافت است و روز به روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه رایج‌ترین گونه این منسوجات عبارتند از نمد، ماسک‌ها، پادری‌ها، ایزوگام، انواع عایق‌ها، کاغذهای دیواری افزود: منسوجات بی بافت (Non-Woven) منسوجاتی هستند که مستقیماً از الیاف جدا از هم به وجود می آیند، بدین صورت که الیاف به روش های مختلف در کنار هم قرار گرفته و به روش های مختلف از جمله سوزن زنی (Needling Machine)، حرارتی (Thermo Bonding) و یا با استفاده از چسب یا بایندر (Chemical Bonding) به یکدیگر اتصال یافته و تولید یک سطح کامل به صورت پارچه می کند.

دکتر برهانی فر اظهار داشت: در حال حاضر دانش فنی طراحی و تولید محصول فوق تدوین شده و مرکز تحقیقات مهندسی مواد پیشرفته با همکاری شرکت دانش بنیان سازه کامپوزیت کاوه، آماده راه اندازی و تولید محصول در مقیاس انبوه است.

گفتنی است، مهم‌ترین کاربرد این محصولات در حوزه بهداشت و درمان همچون لباس‌های بیمارستانی، پدها، ست‌های جراحی، چسب زخم‌ها، باند و گاز و پدهای بهداشتی است.

این الیاف همچنین در ساخت موکت‌ها، کاغذهای دیواری، دستمال کاغذی، انواع دیوارپوش‌ها و عایق‌ها نظیر ایزوگام، پارچه‌های اسپان باند، قسمت جاذب پوشک بچه کاربرد دارند.

در این پروژه تولید منسوجات بدون بافت از جنس پلی استر و پلی پروپیلن انجام شده که دستیابی به گرماژهای مختلف و همچنین مش سایزهای ریزتر و با تخلخل کمتر از دانش های نوین این پروژه به شمار می رود.

پارچه های بی بافت تولیدی تلفیقی از پلی پروپیلن و پلی استر بوده که از روش سوزن زنی جهت دستیابی به سایز نانو استفاده شده است، محصولات تولیدی با این روش در پزشکی از جمله کاور لباس های بیمارستانی، ماسک های چند لایه استفاده زیادی دارند. همچنین در صنایع خودروسازی در پوشش سقف خودرو،درب موتور و بخش های تزئینی خودرو قابلیت استفاده دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =