فروش بالای محصولات پتروشیمی در بورس کالا

بررسی معاملات بورس کالای ایران در ۸ ماهه امسال بیانگر آمار مطلوب فروش شرکت‌های پتروشیمی است به طوری که تمام متغیرهای معاملاتی در این حوزه با افزایش قابل توجه مواجه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه امسال در مجموع ۳ میلیون و ۵۲۰ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش ۴۶۲ هزار میلیارد ریال در بورس کالا معامله شد که از نظر حجمی ۲۵ درصد و ازلحاظ ارزش معاملات به نسبت مدت مشابه سال گذشته با رشد ۸۰ درصدی مواجه شد سهم این حجم معاملات پتروشیمی از کل معاملات بورس کالا در حجم ۱۶ درصد و ارزش ۲۷ درصد بود.

نگاهی دقیق‌تر به جدول معاملات بورس کالا نشان می‌دهد که از مجموع ۳ میلیون و ۵۲۰ هزارتن معامله صورت گرفته، ۹۶۶هزار تن محصول به صورت سلف، ۲هزار و ۸۲۰ تن به شکل نسیه و دو میلیون و ۵۵۱ هزار تن محصول به صورت نقدی در بورس کالا دادوستد شد.

معاملات تالار پتروشیمی بورس کالا بر اساس اعلام بورس کالا در سه دسته بندی معاملات مواد پلیمری، شیمیایی و گازها و خوراک‌ها انجام می‌شود که در ۸ ماهه امسال دو میلیون و ۳۴۸هزار تن انواع مواد پلیمری، یک میلیون و ۱۶۹هزار تن مواد شیمیایی و دوهزار و ۴۸۰ تن گازها و خوراک‌ها مورد معامله قرار گرفته است.

در ۸ ماهه سپری شده امسال معاملات پلیمرها از نظر حجمی ۱۸ درصد و از نظر ارزش ۴۹ درصد رشد داشت. همچنین حجم معاملات مواد شیمیایی ۴۱ و ارزش آن ۶۸درصد رشد یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =