«تفکر انقلابی» دولت آینده راهگشای اقتصاد و معیشت کشور

شرایط اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه بیشترین تاثیر را در جلب مشارکت مردم در انتخاب ریاست جمهوری سال آینده خواهد داشت و در این میان لزوم دولتی با تفکر انقلابی بیش از پیش احساس می شود.

به گزارش گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، سجاد جلیلیان دبیر مجمع مهندسی توسعه در یادداشتی که متن آن را در اختیار ایسکانیوز قرار داده به بررسی موضوع انتخابات ریاست جمهوری کشورمان در سال آینده و لزوم وجودو تفکر انقلابی در دولت آینده، پرداخته است.

جلیلیان نوشت: توجه به «مسئله‌ی اقتصاد» و «حل مشکلات معیشتی مردم» یکی از موضوعات اصلی و مهم در بیانات رهبر انقلاب اسلامی است.  و اهمیت موضوع از  منظر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای تا آنجاست که ایشان در شرایط فعلی، اقتصاد را «مسئله‌ی اول کشور» معرفی می‌کنند.

اقتصاد و معیشت کشور تحت تاثبر شرایط بیماری کرونا و رکود جدی کسب و کار های مختلف مردم را در تنگنا قرار داده است . با این تفسیر و با نگاهی به شرایط موجود که بر کسی مخفی نیست تمام امید ها به روی کارآمدن تفکر انقلابی و جهادی دولت آینده برای راهگشایی از مشکلات اقتصاد و معشیت کشور است .

مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تا حدی است که رهبر انقلاب در طول سالیان اخیر بارها و بارها دغدغه‌مندی خود نسبت به آن‌ها را اعلام کرده‌ تا آنجا که بیکاری یک جوان را موجب «خجلت و شرمندگی نظام» دانستند: «این خجلت و شرمندگی نظام از بیکاری جوان، از خجلت خود آن جوان در داخل خانه بیشتر است؛ این را شما بدانید. بنده خودم وقتی‌که به فکر این جوان بیکار می‌افتم [شرمنده میشوم‌].

 کمتر از ۸ ماه به انتخابات ریاست جمهور ۱۴۰۰ باقی است و خبر ها و نقل قول های زیادی از کاندید ها به گوش می رسد هر حزب و طیف سیاسی کاندید و برنامه خاص خود را برای انتخابات ارائه می دهد ،اما نکته قابل توجه این است که کمتر به طرح ها و برنامه های راهبردی برای راهگشایی در اقتصاد ومعیشت مردم پرداخته شده است .

در دوره‌های گذشته دولتمردان از احزاب و گروه‌های مختلفی این مسئولیت را بر عهده داشته اند، ولی برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ دیگر معادله‌های سیاسی فرق می‌کند، این بار مردم دیگر به راحتی اعتماد نخواهند کرد و نامزدها با مشکل خیلی بزرگی تحت عنوان جلب اعتماد عمومی روبه رو هستند و در این میان شرایط اقتصادی و معیشتی حاکم بر جامعه قطعا بیشترین تاثیر را  هم در جلب مشارکت مردم و هم در انتخاب ریاست جمهوری سال آینده خواهد داشت.

سابقه ادواری دولت ها شاهد شعار و تبلیغ های زیادی بوده است و اینبار تفکر اجرایی - انقلابی کاندید های برای راهگشایی بحران های اقتصادی و  معیشت می تواند مهر تاییدی بر برنامه های راهبردی ایشان باشد.

در میان نامزدهای مطرح به نظر می‌رسد که تعداد نه چندان زیادی تا حدودی با تفکر جهادی انقلابی وارد عرصه انتخابات خواهند شدکه باز هم به فرموده حضرت امام (ره) میزان رای ملت است  و این مردم شریف و آگاه ایران هستند که سرنوشت ۴ سال دولت جمهوری اسلامی ایران را رقم خواهند زد.

در میان چهره‌های سیاسی اجتماعی مطرح با دیدگاه انقلابی به نظر می رسد لیست ذیل با  شانس بیشتری برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ دارند :

۱- محمد باقر قالیباف – رئیس مجلس

۲ - محسن رضایی - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

۳-  علی لاریجانی – رئیس سابق مجلس

۴- سعید جلیلی - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

۵- علی نیکزاد – نایب رئیس مجلس

۶- محمد حسن نامی - وزیر دولت احمدی نژاد

۷- امیر دریادار حبیب الله سیاری - رئیس ستاد و معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران

۸- سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان - وزیر دولت روحانی

۹- عزت الله ضرغامی - رئیس سابق سازمان صداو سیما

۱۰- سردار سعید محمد - فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء

۱۱- پرویز فتاح - رئیس بنیاد مستضعفان

۱۲ – سید حسن خمینی - متولی آرامگاه امام خمینی  (ره ) و عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

در خاتمه آنکه امیدواریم در درجه نخست شاهد انتخابات پُر شوری با حضور و مشارکت گسترده مردمی باشیم و در نهایت هم نتیجه انتخابات هرچه که رقم خورد به نفع ملت باشد و فردی که روی کار می آید توان حل مشکلات اقتصادی و ایجاد رفاه معیشتی برای مردم داشته باشد و البته که نیاز است در این مسیر همه گروها و جریانات مختلف سیاسی با هر دیدگاهی به یاری دولت جدید بروند تا شاهد کسب موفقیت های بیشتری برای نظام جمهوری اسلامی ایران در آینده باشیم.

کد خبر: 1084142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =