خروجی پروژه‌های پژوهشی باید به حل مسائل کشور کمک کند

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خروجی پروژه های پژوهشی باید منجر به تولید محصولاتی شود که کل مردم جامعه از آن بهره ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در مراسم امضای قرارداد همکاری میان دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت نفت اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یک سرمایه ملی است که به دلیل برخی دست اندازهای سیاسی در سال های گذشته، مورد کم مهری قرار گرفته است. ۶۰ تا ۷۰ درصد از مسئولان کشور حداقل یک دوره تحصیلی را در دانشگاه آزاد گذرانده اند و لذا دانشگاهی کارآمد محسوب می شود.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی مولود انقلاب اسلامی است و با بردوش کشیدن بیش از ۴۰ درصد از بار آموزش عالی کشور، ظرفیت خاصی برای بخش های مختلف کشور محسوب می شود. دانشگاه آزاد طی چندسال گذشته، عموما فناوران را در خود جذب کرده است لذا ظرفیتی بزرگ را برای حوزه فناوری و نوآوری کشور بردوش می کشد.

فیروزآبادی از دیگر مولفه های دانشگاه آزاد را نیروی انسانی و دانشجویان شاغل حین تحصیل دانست و تصریح کرد: این ظرفیت نیز با همکاری مسئولان می تواند باعث اتفاقات خوب در بخش های مختلف کشور شود. خروجی پروژه های پژوهشی باید منجر به تولید محصولاتی شود که کل مردم جامعه از آن بهره ببرند.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم روز به روز از ظرفیت نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی برای پیشبرد ارتباط با صنعت و ارتقای حوزه پژوهش و فناوری استفاده بهینه کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =