ساروی صاحب مدال طلای جهان شد/ سلطانی فر: ورزش همگانی امری ضروریست/ دیدار صالحی امیری با وزیر فرهنگ و ورزش عمان

با بسته خبری اخبار منهای فوتبال با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی منهای فوتبال بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می‌کوشیم تا با گلچین کردن اخبار ورزشی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

ساروی صاحب مدال طلای جهان شد

رقابت های کشتی فرنگی جام جهانی انفرادی روزهای ۲۲ تا ۲۴ آذرماه در شهر بلگراد صربستان برگزار شد که تیم ایران با ۲ نماینده در این رقابت ها شرکت کرده بود.
در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی دیروز پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل هاردییپ از هند با نتیجه ۹ بر یک  پیروز شد وی در کشتی بعد نیز با نتیجه ۲ بر یک از سد نیکولاز کاخلاشویلی از ایتالیا گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله مقابل موسی اولویف قهرمان جهان از روسیه با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت.
وی در این دیدار امشب با نتیجه ۳ بر صفر مقابل کیریل میلوف از بلغارستان دارنده مدال نقره جهان به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد. این مدال در حالی کسب شد که ساروی از ناحیه دنده آسیب دیده بود.
دیگر نماینده ایران یعنی حسین نوری در وزن ۸۷ کیلوگرم دیشب با شکست در دیدار رده بندی دستس از مدال کوتاه ماند.

سلطانی فر: ورزش همگانی امری ضروریست

مسعود سلطانی‌فر در جلسه شورای ورزش همگانی کشور اظهار داشت: امروز در اکثر شهرهای کشور دارای اماکن ورزشی مناسب هستیم که توسط وزارتخانه‌های ورزش و جوانان، آموزش و پرورش ، علوم و واحدهای زیر مجموعه صنعت، معدن و تجارت ، بسیج و نیروهای مسلح و بویژه شهرداری‌های کشور در سی سال گذشته احداث شده است.
وی ادامه داد : اگر کسی بخواهد ورزش را پیگیری کند با کمبود فضای ورزشی مواجه نیست و در اکثر نقاط کشور حتی در بسیاری از روستاها دارای اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز هستیم.
وزیر ورزش و جوانان در ادامه با ارائه آماری از توسعه زیر ساخت‌های ورزشی بیان کرد: هم اکنون بیش از ۶۱ هزار مکان ورزشی در کشور فعال است که ۱۵ هزار مکان توسط وزارت ورزش و جوانان، ۲۱ هزار توسط سایر دستگاه‌ها و ٢٦ هزار باشگاه ورزشی خصوصی در سطح کشور فعالیت می‌کند که استفاده از این مکان‌ها می‌تواند سلامت جامعه را به وضعیت مطلوبتری برساند.
سلطانی‌فر، تدوین برنامه ترویج فرهنگ ورزش همگانی در شورای فرهنگ عمومی کشور را اقدامی مثبت توصیف کرد و گفت: امیدوارم با تعامل نهادهای مختلف جمع بیشتری از مردم کشورمان با تبلیغات، آگاه سازی، آموزش، بسیج امکانات و بهره گیری از تمامی ظرفیت‌های کشور، به ورزش سوق دهیم. مهمترین چالش توسعه ورزش همگانی ایجاد باور در بین مردم به ضرورت فعالیت ورزشی است.

ملی پوشان سه گانه ایران به اردو می‌روند

اردوی متمرکز تیم ملی سه گانه آقایان به منظور حضور موفق در مسابقات قهرمانی آسیا که از ۳ تا ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ در ژاپن برگزار می‌شود، از روز سه شنبه ۲۵ آذر ماه با دعوت از ۵ ملی پوش در مجموعه ورزشی آزادی تهران آغاز می شود.  
امین سقایی، علی رضوانی، سید پارسا محجوب، محمدحسین طیبی و مبین میزبان، ۵ ورزشکاری هستند که به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که به مدت دو ماه تا روز شنبه ۲۵ بهمن ماه تمرینات خود را به صورت منظم زیر نظر نوید سلیمی پور و سید حسن بابایی مربیان تیم ملی دنبال خواهند کرد.

دیدار صالحی امیری با وزیر فرهنگ و ورزش عمان

سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان پیش از ظهر امروز به همراه علی نجفی خوشرویی سفیر ایران در عمان با «ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید» وزیر فرهنگ، ورزش و جوانان عمان دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار که در وزارتخانه ورزش، فرهنگ و جوانان عمان برگزار شد وزیر ورزش و جوانان این کشور به همراه معاون ورزشی خود به هیات ایرانی خیر مقدم گفت و اقامتی خوب به همراه نشستی پربار را برای رئیس کمیته ملی المپیک آرزو کرد.
صالحی امیری نیز ضمن تشکر از برگزاری این دیدار و تجلیل از شخصیت مرحوم سلطان قابوس و آرزوی سلامتی و موفقیت برای سلطان هیثم، روابط ایران و عمان را در سطحی بسیار خوب توصیف نمود و ضمن برشمردن ظرفیت‌ها و زمینه‌های مشترک همکاری، آمادگی کشورمان را برای انتقال تجربیات ورزشی در همه رشته‌ها به کشور عمان اعلام کرد.
در ادامه نشست رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان اعتماد متقابل بین دو کشور را دلیل اصلی دوستی دیرینه ایران و عمان دانست و گفت: باید اذعان کنیم که ورزش عمان نتوانسته همپای ظرفیت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این کشور توسعه یابد که در این زمینه آمادگی هر نوع کمک و هماهنگی را داریم.
وی ادامه داد: روی کمک‌های قطعی ما از جمله اعزام مربی در رشته‌هایی نظیر کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته و.....، برپایی اردوهای مشترک جهت بالا بردن سطح فنی ورزشکاران عمان همچنین برپایی دوره و کمپ‌های آموزشی حساب کنید.
«ذی یزن بن هیثم بن طارق آل سعید» در ادامه این نشست سیاست‌های کشورش را پس از حضور سلطان هیثم در امتداد سیاست‌های سلطان فقید سلطان قابوس عنوان و ابراز امیدواری کرد که همکاری دو کشور به ویژه در زمینه ورزشی در دوره جدید، به سطح مطلوبی ارتقا یابد.
وزیر ورزش و جوانان عمان عنوان داشت: به همین منظور از ریاست کمیته ملی المپیک ایران درخواست داریم تا یک نفر نماینده را برای پیگیری و امضای یک تفاهمنامه ورزشی بین دو کشور معرفی کند تا در راستای تدوین یک برنامه راهبردی استراتژیک ۱۰ ساله، ورزش عمان به سطحی برسد که بتواند برای کسب سهمیه و همچنین المپیک‌های پیش رو حضور موفقیت آمیزی داشته باشند که صالحی امیری ضمن موافقت با این پیشنهاد قول هر گونه همکاری در این زمینه را دادند.

پیروزی آویژه صنعت در لیگ برتر بسکتبال

دیدارهای گروه اول لیگ برتر بسکتبال ایران با جدال دو تیم آویژه صنعت پارسا و خانه بسکتبال خوزستان پیگیری شد که این دیدار با نتیجه ۸۹ بر ۵۰ به سود آویژه صنعت به پایان رسید.
الکساندر پونیاویچ با ۱۲ امتیاز، ۷ ریباند، ۶ پاس گل و کارایی ۲۲  بهترین بازیکن میدان شناخته شد.
ریجر داول گارد آمریکایی خوزستان هم با ۱۷ امتیاز، امتیازآورترین بازیکن میدان و تیم خانه بسکتبال بود.
آویژه صنعت با این پیروزی به دومین برد فصل خود رسید و با ۵ امتیاز و به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به مس رفسنجان، در رتبه چهارم گروه اول قرار گرفت. خانه بسکتبال‌ خوزستان هم با ۳ شکست از ۳ دیدار خود، در قعر جدول این گروه ماند.

برد هراز آمل مقابل شهداب یزد در لیگ برتر والیبال

در آخرین بازی‌های هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال که هفته پایانی نیم فصل اول هم به حساب می‌آید، تیم های شهرداری گنبد و هراز آمل مقابل رقبای خود به برتری دست یافتند.
آذرباتری ارومیه که با یک برد و ۱۱ باخت قعرنشین جدول بود، مقابل شهرداری گنبد قرار گرفت و در این بازی بدون اینکه برنده یک ست شود، شکست دیگری را پذیرا شد. گنبدی ها به وضعیت خود در جدول با کسب چهارمین برد سروسامان دادند.
در یکی از بازی های حساس هفته پانزدهم هم هراز آمل و شهداب یزد که در رده های ۴ و ۵ جدول با ۹ برد قرار گرفته بودند، به مصاف هم رفتند. شاگردان بهروز عطایی با ارائه یک بازی برتر به دهمین برد خود دست یافتند و با سبقت از شهداب به رده چهارم در پایان نیم فصل اول رسیدند.
نتایج کامل این دو دیدار به شرح زیر است:

آذرباتری ارومیه صفر - شهرداری گنبد ۳
ست اول: ۲۱ بر ۲۵
ست دوم: ۱۸ بر ۲۵
ست سوم: ۲۴ بر ٢۶

شهداب یزد صفر - لبنیات هراز آمل ۳
ست اول: ۲۱ بر ۲۵
ست دوم: ۲۴ بر ۲۶
ست سوم: ۱۸ بر ۲۵
 پرونده نیم فصل اول لیگ برتر والیبال با برگزاری دیدار معوقه بین تیم‌های سایپا و شهرداری ورامین بسته می‌شود.

شکست سپیدرود برابر مس

بیست و یکمین دوره لیگ برتر والیبال نشسته مردان امروز با انجام یک دیدار در گروه (ب) در اصفهان آغاز شد.
در این بازی تیم مس‌شهربابک کرمان توانست با نتیجه ۳ بر صفر از برابر تیم سپیدرود رشت به پیروزی برسد.
در ادامه و در دومین روز از مسابقات، فردا ذوب‌آهن اصفهان برابر تیم مس شهر بابک به میدان می‌رود.

٧ دی، زمان انتخابات فدراسیون اسکی

وزارت ورزش و جوانان زمان برگزاری انتخابات فدراسیون اسکی را اعلام کرد.
بر این اساس، انتخابات این فدراسیون صبح روز چهارشنبه هفدهم دی‌ ماه در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.
فدراسیون اسکی هم‌اکنون با سرپرستی کوروش صبوریان اداره می‌شود.

 فولاد سیرجان قهرمان نیم فصل لیگ برتر والیبال

هفته پانزدهم لیگ برتر والیبال در شرایطی با برد تیم های سپاهان و شهرداری ارومیه آغاز شد که تکلیف قهرمان نیم فصل در بازی فولاد سیرجان با خاتم اردکان مشخص می شد.
سیرجانی‌ها که در این فصل فقط دو شکست را در دور رفت تجربه کردند، بعد از پیروزی نزدیک در دو ست اول، در ست سوم شکست خوردند، اما در شرایطی که می‌دانستند نیاز به پیروزی سه امتیازی دارند، توانستند بازی را سه بر یک به سود خود تمام کنند.
شاگردان محمدرضا تندروان با کسب یازدهمین برد فصل و ۳۳ امتیاز قهرمان نیم فصل لیگ‌برتر والیبال لقب گرفتند؛ اگرچه شهرداری ارومیه و سپاهان را در فاصله میلیمتری پشت سر خود می‌بینند.
در دیگر بازی همزمان هم پیکان که هفته گذشته با شکست خاتم اردکان به روند ناکامی‌های خود پایان داده بود، امروز هم توانست سه بر صفر از سد راهیاب ملل مریوان عبور کند تا با کسب دومین برد متوالی و صعود چند پله ای در جدول از بحران خارج شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =