صاحبان ایده اندیشه‌های کاربردی خود را ارائه کنند/ فعالیت ۱۳۹ مرکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاداسلامی قم با اشاره به اینکه ۱۳۹ مرکزرشد فعال در عرصه دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت دارند از تمامی صاحبان ایده دعوت کرد اندیشه های کاربردی خود را به این مرکز ارائه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مریم خوش سخن مظفر رئیس مرکز رشد واحد های فناور دانشگاه آزاداسلامی قم با بیان اینکه مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قم اسفند ۱۳۹۴ گشایش یافت و از آن زمان تاکنون فعالیت می‌کند، اظهار کرد: مرکز رشد ابزار رشد اقتصادی است که به منظور حمایت از ایده‌های نو و خلّاقانه تأسیس و با ارائه امکانات، زمینه رشد شرکت‌های جدید را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به اهداف عمده مراکز رشد افزود: مراکز رشد واحدهای فناور با هدف پرورش و ایجاد کسب‌وکارهای کوچک، کمک به جذب در بازار کار و فراهم کردن زمینه اشتغال در عرصه دانشگاه‌ها ایجاد شده است.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قم، فرصت، حفاظت، حصول اطمینان از امکان‌پذیر بودن نوآوری طرح کسب و کار، تیم‎سازی، تأمین سرمایه و اجرای طرح و توسعه محصول را مراحل پنج‌گانه «ایده تا تجاری‌سازی» برشمرد و افزود: تجاری‌سازی فرآیند تبدیل ایده به یک کسب‌وکار و ایجاد شغل و تولید ثروت است، بنابراین ارزش‌های علمی و تجاری ایده یا طرح در مرحله فرصت مورد شناسایی و تشخیص قرار می‌گیرد.

اتخاذ فرآیند حفاظتی در زمان «ثبت اختراع»، «علائم تجاری» و «کپی‌رایت»

خوش‌سخن مظفر با بیان اینکه در مرحله حفاظت روش‌های مختلف مانند «ثبت اختراع»، «علائم تجاری» یا «کپی‌رایت» به‌عنوان فرآیند حفاظتی انجام می‌شود، متذکر شد: حصول اطمینان از امکان‌پذیر بودن نوآوری طرح کسب وکار، تیم‎سازی و تأمین سرمایه و اجرای طرح و توسعه محصول بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۹ مرکز رشد واحدهای فناور فعال در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کشور مطرح کرد: مراکز رشد دانشگاهی امکان استفاده از آزمایشگاه،کارگاه، کتابخانه و امکان استفاده از نظرات و مشاوره تخصصی اعضای هیئت علمی دانشگاه را فراهم می‌آورند.

رئیس مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی قم بیان کرد: مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم از صاحبان ایده دعوت می‌کند اندیشه‌های کاربردی خود را ارائه کنند تا از حمایت‌های این مرکز برخوردار شوند و با شماره ۳۲۸۰۸۰۸۰ و داخلی ۱۹۴ تماس بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، مریم خوش‌سخن مظفر استادیار گروه زیست‌شناسی دانشکده علوم پایه با بیش از ۱۵ سال سابقه، دارای چند مقاله و طرح  پژوهشی در زمینه رشته زیست‌شناسی از سوی حجت‌الاسلام حسن خیری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم  به‌تازگی به‌عنوان  رئیس مرکز رشد واحدهای فناور واحد قم منصوب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084196

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =