کرسی علمی ترویجی با محوریتِ نقد ایده‌های علمی برگزار می‌شود

اولین کرسی ترویجی نقد و عرضه ایده علمی با عنوان "مدلی برای تغییر ساختارهای حاکمیتی برای اجرای حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه " توسط مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در تاریخ سوم دی ماه ۱۳۹۹ برگزار می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز اولین کرسی ترویجی نقد و عرضه ایده علمی با عنوان "مدلی برای تغییر ساختارهای حاکمیتی برای اجرای حکومت دینی مبتنی بر ولایت فقیه " توسط مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در تاریخ سوم دیماه ۱۳۹۹ برگزار می شود.

 این کرسی با حضور سید حاتم مهدوی نور به عنوان ارائه دهنده و صاحب کرسی و احسان شاکری خویی به عنوان ناقد علمی و  محمد حسین باقری خوزانی دبیر علمی جلسه  برگزار خواهد شد.

در بخشی از این طرح نامه آمده است مردم ایران به رهبری امام خمینی(ره) برای برپایی حکومت اسلامی قیام کردند. امروز در دنیا گفتمان دموکراسی غالب است و ماهیت حکومت ایران جمهوری اسلامی است که به لحاظ شکلی دموکراسی و به لحاظ محتوایی اسلامی است. با توجه به بی ‌تجربگی کشورهای اسلامی در دموکراسی، نظام های حاکمیتی غربی برای اجرای دموکراسی پذیرفته شد. برای اسلامی کردن این نظام ولایت فقیه در راس آن و شورای نگهبان ناظر بر مصوبات مجلس قرار می گیرد. حال بعد از حدود چهل سال ضروری است ساختارهای حاکمیتی بازنگری  و در صورت وجود ایراد، نظامی مبتنی بر دین و متناسب با شرایط مکان و زمان برای اجرای قوانین دینی که در راس آن ولی فقیه در زمان غیبت قرار دارد طراحی شود.

1


این جلسه از طریق سامانه دانان به طور مجازی برگزار می شود و علاقمندان می توانند جهت اطلاع از نحوه شرکت در جلسه به سایت مرکز امام خمینی(ره) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =