رابطه ترک صله رحم با فروپاشی بشریت و نابودی جمعیت

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) با اشاره به رابطه ترک صله رحم با فروپاشی بشریت و نابودی جمعیت، گفت: بنیاد خانواده منشأ رحمت و مودت است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ آیت الله علی اکبر رشاد، صبح امروز در جلسه درس خارج فقه که در مدرسه علمیه امام رضا (ع) برگزار شد، گفت: نهاد خانواده فلسفه عمیقی در فرهنگ وحی دارد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: جهات مختلفی به مثابه برآیند تشکیل خانواده قلمداد می‌شود و در قرآن کریم مهمترین عامل، پیدایش و تداوم خانواده را زن بیان کرده است، خداوند متعال از انسان‌ها زن آفرین و نیمی از آنها را مونث قرار داد، فلسفه این خلقت رسیدن انسان‌ها به آرامش بیان می‌شود.

وی هدف از تشکیل خانواده را سکونت و آرامش بیان و عنوان کرد: خداوند بین زن و مرد دو پیوند مودت و رحمت قرار داد تا به این واسطه بین اعضای نهاد خانواده عُلقه و علاقه وجود داشته باشد. زیرا اگر مودت نباشد کسی زیر بار تشکیل نهاد خانواده نمی‌رود.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا (ع) ادامه داد: همچنین خداوند گذشت و رحمت را در میان خانواده قرار داد تا این نهاد تشکیل و تداوم داشته باشد. نهاد خانواده هرچند با دو عنصر زن و مرد پدید می‌آید اما خانواده رو به توسعه و گسترش است و حاصل این ازدواج تولید زنان و مردانی برای نسل آینده خواهد بود. رابطه عاطفی و اجتماعی و همچنین وجود عُلقه فرهنگی، فکری و ایمانی در بین عناصر و اعضای خانواده همه و همه برای رحمت و پیوند اعضا است.

آیت الله رشاد با بیان اینکه حفظ ارتباط ارحامی در یک دایره به عنوان خانواده فلسفه عمیق و مضاعفی دارد، ابراز کرد: اگر صله‌رحم و پیوند خانواده‌ها محفوظ بماند آن مودت و رحمتی که بنیان خانواده اول را پدید می‌آورد همچنان حفظ و تولید نسل افزایش پیدا می‌کند اما اگر این پیوند سست شود بنیاد و پیوند خانواده تضعیف و نسل دچار مشکل می‌شود.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با تاکید بر اینکه فرهنگ سکولار، الحادی، ضد ارزشی و فطری غربی، غرب را بیچاره کرده است، گفت: متأسفانه این فرهنگ به غیر غرب نیز سرایت کرده و سبب شده نهاد خانواده و صله‌رحم از بین برود؛ با از بین رفتن صله‌رحم آرام آرام مفهوم اصلی نهاد خانواده تغییر می‌کند.

وی افزود: زمانی گفتند در فرهنگ غرب زن و مرد خانواده طبیعی است، سپس گفتند چه کسی گفته انسان نمی‌تواند با دیگری ارتباط داشته باشد! پس از آن گفتند مرد با مرد یا زن با زن نیز می‌تواند ازدواج کند! بعد از مدتی سخن از ازدواج سفید به میان آوردند تا به اینکه به اینجا رسید که گفتند مگر چه اشکالی دارد یک انسان با حیوان ازدواج کند! به همین ترتیب بنیاد خانواده در غرب فرو پاشید و مشکل حرامزادگی در دنیا دامن گستراند به حدی که در برخی کشورها بیش از ۴۰ درصد کودکان نمی‌دانند پدرانشان چه کسی است. همین امر سبب فروپاشی اجتماعی و در نهایت زمینه فروپاشی بشریت می‌شود.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: لطمه‌ای که ترک صله‌رحم به بشریت وارد کرد آینده بشریت را به تاریکی کشاند و امروز مساله جمعیت مهمترین دغدغه جهان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

منبع:مهر

کد خبر: 1084222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =