جشنواره شعر «فجر» فراخوان داد

فراخوان پانزدهمین جشنواره شعر «فجر» منتشر شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر «فجر» آثاری را که در سال ۱۳۹۸ به زبان فارسی و با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده باشد در گروه‌های شعر کلاسیک، شعر نو (قالب‌های: نیمایی و سپید)، شعر محاوره، شعر کودک و نوجوان و درباره شعر (پژوهش‌های حوزه شعر) مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

کتاب‌هایی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ در داخل کشور به چاپ رسیده و در یکی از پنج گروه ادبی بالا قرار بگیرند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

آثار باید تالیفی و به زبان فارسی باشند و مجموعه شعر باید به صورت مستقل منتشر شده باشد؛ مجموعه‌های مشترک و گزیده آثار داوری نمی‌شوند.

بر اساس این فراخوان، آثاری که در سال‌های قبل با عنوانی دیگر یا توسط ناشری دیگر به چاپ رسیده یا به صورت گزیده آثار قبلی باشد، داوری نمی‌شوند و دبیرخانه تنها آثار ارسالی از سوی مولف یا ناشر را در روند داوری بررسی خواهد کرد.

آخرین مهلت ارسال اثر به دبیرخانه، ۱۵ دی‌ماه سال جاری است. ناشران، شاعران و پژوهشگران می‌توانند پنج نسخه از آثار خود را به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان سنایی، کوچه شهید اعرابی (پنجم)، پلاک ۶، دفتر گسترش شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران، دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر «فجر» ارسال کنند.

شاعران، مؤلفان و ناشران برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی adabiatirani.com مراجعه کنند یا با شماره دبیرخانه ۰۲۱۸۸۳۱۸۶۴۶ (داخلی ۲۰۵ یا ۳۰۴) تماس بگیرند.

بنا بر اعلام، برگزیدگان جشنواره، زمستان سال جاری در آیین پایانی معرفی خواهند شد و به برگزیدگان، علاوه بر جایزه نقدی، لوح یادبود و نشان جشنواره بین‌المللی شعر فجر اهدا خواهد شد.

بر اساس این خبر، جشنواره شعر «فجر» با هدف «بالندگی گونه‌های شعر امروز» از سال ۱۳۸۵ هر سال میزبان کاروان شعر پارسی بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =