فشار آمریکا علیه ایران موثر بوده است

سخنگوی کاخ سفید بار دیگر در نشست خبری سه‌شنبه مدعی شد کارزار فشار حداکثری علیه ایران موثر بوده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، «کیلی مک‌اینانی»، سخنگوی کاخ سفید در نشست خبری سه‌شنبه مدعی شد فشار حداکثری علیه ایران موثر بوده است.

وی با اشاره به توافقات سازش میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای منطقه گفت: «منطقه دارد با این توافقات صلح متحدتر می‌شود.»

او در ادامه اضافه کرد: «همزمان با متحد شدن منطقه، کارزار فشارحداکثری ما همچنان موثر است. ایران، منزوی شده است.»

مک‌اینانی مدعی شد هنگام به قدرت رسیدن ترامپ، منطقه غرب آسیا دچار آشوب بوده و «نیروهای نیابتی ایران» اقدام به اقدامات خرابکارانه در منطقه می‌کرده‌اند.

او اضافه کرد: «رئیس‌جمهور ترامپ از زمان در دست گرفتن قدرت تلاش کرده میان شرکای منطقه‌ای اعتماد ایجاد کند و منافع مشترک آنها را شناسایی کند. بر خلاف دولت قبل که در اختیار ایران، پول نقد و توافقی با بندهای زوال‌پذیر قرار داد، این رئیس‌جمهور ایران را منزوی کرده و این کار را از طریق چهار توافق صلح انجام داده.»

علی‌رغم ادعاهای سخنگوی کاخ سفید، محافل سیاسی در آمریکا بارها از دونالد ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در برابر ایران انتقاد کرده‌اند.

منتقدان ترامپ می‌گویند او بدون آنکه مشخص باشد چه هدفی از اعمال فشار علیه ایران دارد اقدامات تنش‌زا و تحریک‌آمیزی انجام داده که خطر بی‌ثبات کردن بیشتر منطقه را به همراه دارند.

دونالد ترامپ بعد از خروج از توافق هسته‌ای برجام، علاوه بر احیای تحریم‌ها سیاست‌هایی تحریک‌آمیز مانند ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار داد.

ترامپ ادعا می‌کرد هدف دولتش از این سیاست‌ها مجاب کردن ایران به حضور در پای میز مذاکره برای گفت‌وگو بر سر توافقی به جای «برجام» است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =