فلاحی: ارائه دروس در برخی دانشگاهها حضوری شود/ فتوحی: جان دانشجویان در خطر است

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و رئیس دانشگاه صنعتی شریف درباره شیوه برگزاری کلاسهای دانشگاهی اظهارنظر کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در برنامه «صبح و گفتگو» درباره وضعیت دانشگاه شریف در ایام کرونایی گفت: دانشگاه‌های کشور از زمان شیوع کرونا آموزش‌های مجازی را بر مبنای زیرساخت‌های موجود آغاز کردند که تصمیم بسیار خوبی بود.

وی افزود: دانشگاه صنعتی شریف نیز از اوایل اسفندماه سال گذشته و همزمان با شیوع کرونا، تقریباً اکثر کلاسها را به صورت مجازی برگزار کرد و البته یک ماه طول کشید تا همه کلاسهای این دانشگاه در بستر مجازی برگزار شوند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه صد درصد کلاسهای تئوری این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می‌شود عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد کلاسهای عملی و آزمایشگاهی را هم به صورت مجازی و از طریق شبیه ساز به دانشجویان ارائه می‌کنیم.

فتوحی با تأکید براینکه آموزش مجازی دروس تئوری و عملی به طور کلی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری شود در عین حال گفت: دانشجو باید در تعامل با استاد و دانشجویان باشد اما ما در وضعیت غیرمنتظره‌ای قرار داریم و باید حفظ سلامت دانشجویان را در اولویت قرار دهیم.

در ادامه، حجت‌الاسلام دکتر حسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دانشگاههای کشور را به دو دسته تئوری و عملی تقسیم کرد و گفت: دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و صنعتی نیازمند کلاسهای حضوری هستند و کلاسها و کارگاه‌های مجازی برای آن‌ها بی معنا و بی فایده است.

وی افزود: با توجه به اینکه برخی دانشگاه‌ها و کارگاه‌های آموزشی به دلیل برخورداری از فضای وسیع و با سقف بلند امکان برگزاری کلاس‌های حضوری و فیزیکی را دارند ما هم این مسئله را به وزیر علوم منعکس کردیم تا این کلاسها مجازی برگزار نشوند.

حجت‌الاسلام فلاحی معتقد است که برگزاری کلاس‌های مربوط به دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و کارگاه‌های سازمان فنی و حرفه‌ای و دانشگاه‌های پزشکی به صورت مجازی بی معناست چراکه با این کار عملاً آموزش تعطیل می‌شود و خود دانشجویان هم به این موضوع معترض هستند.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برخی دانشگاه‌ها مانند پیام نور از قبل زیرساخت‌های مورد نیاز برای برگزاری کلاسهای مجازی را داشتند و با مشکلی مواجه نشدند اما برخی دانشگاه‌های فاقد زیرساختها هم از امکانات دانشگاه پیام نور استفاده کردند.

وی با بیان اینکه آموزش مجازی دانشگاه‌ها همچنان با مشکل مواجه است افزود: مسئله آموزش با برگزاری کلاس‌های مجازی تا حدی دنبال می‌شود اما امکان پیگیری مباحث فرهنگی و تربیتی در آموزش‌های مجازی وجود ندارد.
حجت‌الاسلام فلاحی تأکید کرد: دانشگاه‌های صنعتی، فنی و حرفه‌ای، مهارتی، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها باید حضوری برگزار شوند.

کد خبر: 1084247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =