آشکار شدن نشانه‌های  ظهور دلیل بر مقارنت با ظهور نیست

آیت الله نجم الدین طبسی با اشاره به فلسفه ظهور امام عصر (عج)، آشکار شدن نشانه های ظهور را دلیل بر مقارنت ظهور ندانست و گفت: ممکن است برخی از نشانه های ظهور به وقوع بپیوندد در حالی که آن اتفاق، دلیل بر مقارنت ظهور نباشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،  آیت الله نجم الدین طبسی استاد حوزه و دانشگاه در کلاس دانش افزایی اساتید دانشگا ه های استان هرمزگان، که به همت بسیج اساتید  این استان برگزار شد گفت: علامیت غیر از قداست است و آنچنان که می دانید  در روایت علامات مختلفی در رابطه با ظهور امام زمان (عج) بیان شده است، اما صرف علامت بودن دلیل بر مقدس بودن این علامت نیست.

وی با اشاره به اسناد تاریخی این جریان تفزود: مثلا یمانی؛ سید حسنی یا سید خراسانی به عنوان علامت ظهور در روایات معرفی شده اند، که این دلیل بر قداست ان ها نیست برخی خراسانی را به رهبری تطبیق میدهند در حالی که در تتبع ناقصی که من داشته ام هزار خراسانی،   قلامت ظفر (ناخن چیده شده) انگشت رهبری نمی شوند.

آیت الله طبسی بیان داشت: علامیت و مقارنت لازمه هم نیستند. ممکن است چیزی به عنوان علامت در روایات امده باشد وحتی محقق هم شود اما دلیل بر مقارنت با ظهور نیست.

این استاد حوزه تصریح کرد: در  روایت صحیح داریم که سقوط عباسیان علامت ظهور است، عباسیان در سال 656 سقوط کردند واکنون سال 1442 است  و چند صد سال از این موضوع گذشته است  ولی ظهور محقق نشده است.

وی با تاکید بر اینکه؛ علامت و مقارنت دو مساله  متفاوت هستند مگر اینکه در روایت مقارنت علامت با ظهور تصریح شده باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت جلسات هم اندیشی اساتید  گفت: برگزاری جلسات تخصصی هم اندیشی علاوه بر ارتقا سطح علمی استادان در حوزه های دینی و فرهنگی موجب هم افزایی در انتقال مفاهیم به جامعه جوان کشور خواهد شد.

احسان کامرانی خواستار استمرار این کارگاه ها  با موضوعات  متنوع برای دانشجویان نیز شد و افزود: حضور جوانان دانشجو در این کارگاه ها، بدون شک می تواند نقش  قابل توجه جوانان را در ترویج اندیشه هاب دینی و انقلابی  توسعه بخشد.

رئیس بسیج اساتید استان هرمزگان، با قدردانی از همه دست اندرکاران این جلسات، برگزاری این کارگاه های  نوعی هم اندیشی دینی و انقلابی خواند و بر استمرار  این کارگاه ها تاکید کرد.

معاون نهاد رهبری دانشگاه های آزاد اسلامی استان هرمزگان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از بر گزاری دوره ها و کارگاه های معرفت افزایی اساتید در سطح استان هرمزگان مطرح کرد و گفت: کارگاه های متفاوت و متنوعی با موضوعات مختلف برگزار شده که هدف از آن معرفت افزایی، ارتقا سطح علمی و فرهنگی اساتید با موضوعات مطرح شده در جامعه می باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پاکنژاد در ادامه با اشاره به برگزاری سلسله نشست های هم اندیشی اساتید به صورت مجازی گفت: علاوه بر برگزاری کارگاه های معرفت افزایی که به صورت ویژه و تخصصی برای استادان، برگزار شده؛ سلسله نشست های  هم اندیشی نیز با موضوعات مختلف در حال برگزاری است که از استقبال خوبی نیز برخوردار می باشد.

وی اظهار امیدواری کرد برگزاری این  نشست ها، کارگاه ها و دوره ها بتواند دانشگاه را در رسیدن به اهداف عالی انقلاب همراهی کند.

کد خبر: 1084264

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =