مراکز تحقیقاتی دانشگاه، مرکز تفکر، اندیشه ورزی و گره‌گشایی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر مراکز تحقیقاتی را مرکز تفکر، اندیشه ورزی و گره گشایی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، اسماعیل عبدالهی دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در جلسه افتتاح دبیرخانه کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد بوشهر که به صورت مجازی برگزار شد با تبریک هفته پژوهش گفت: یکی از افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی در دوره مدیریت کنونی دانشگاه، رویکرد تحولی، اشتراک ظرفیت ها برای گره گشایی و توجه به مسائل محوری جامعه است که امید است در نتیجه این برنامه ها و فعالیت ها، تعالی علمی و ثمربخشی آن محقق شود.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ضمن قدردانی از اعتماد مسئولین دانشگاه با تأسیس دبیرخانه کنسرسیوم انرژی های نو و تجدیدپذیر در بوشهر اظهار کرد: بی شک این توانمندی در تمامی واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد. از این رو امید است این ابتکار دانشگاه در ایجاد کنسرسیوم ها از یک سو موجب هم افزایی درون دانشگاهی و تعاملات برون دانشگاهی و از سوی دیگر سبب افزایش اعتبار و جلب بیشتر اعتماد عمومی شود.

این مسئول با اشاره به اینکه استان بوشهر یکی از استان هایی است که دارای سند توسعه دانش بنیان و مصوب شورای ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور است، یادآور شد: در این سند کشوری یکی از مزیت ها و اولویت های در نظر گرفته شده، مبحث انرژی است. استان بوشهر با داشتن 900 کیلومتر مرز آبی و ظرفیت های وابسته ای چون انرژی جزر و مد و امواج دریا، باد و حتی انرژی هسته ای که از دل دریا تغذیه می شود، موقعیت و وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: براین اساس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با درک شرایط یاد شده حتی پیش از تدوین و تصویب سند توسعه دانش بنیان استانی، با جدیت به مسئله انرژی های نو ورود کرده و با حمایت های سازمان مرکزی دانشگاه و اعطای مجوز مرکز تحقیقاتی انرژی های نو و تأیید طرح های آن در کنار تلاش های تمامی ارکان دانشگاه، گام های بسیار مناسب و دوراندیشانه ای برداشته است.

وی با اشاره به انعقاد بیش از 30 تفاهم نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با دستگاه های اجرایی و صنایع تشریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر ورود جدی به این عرصه داشته است که امید است با تشکیل این کنسرسیوم و همکاری واحدها و مراکز دانشگاهی دیگر استان ها در چارچوب برنامه های مرکز تحقیقات انرژی های نو واحد بوشهر که به تأیید سازمان نیز رسیده است، بتوان سریع تر به اهداف مدنظر دست یافت.

این مسئول افزود: خوشبختانه زمینه اشتراک مساعی مطلوبی در استان بوشهر حکمفرماست و فضای تعامل و تعاطی اندیشه و افکار باز است. ضمن اینکه با اقدامات گسترده علمی، آموزشی پژوهشی، فرهنگی و حتی ورزشی صورت گرفته توسط دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر و نیز پتانسیل ها و زیرساخت های مطلوب، نهادها و دستگاه های اجرایی استان، این دانشگاه را یک مجموعه قوی و با ظرفیت دانسته و به رسمیت می شناسند.

عبدالهی مراکز تحقیقاتی را مرکز تفکر، اندیشه ورزی، گره گشایی و ارتباط سازنده با متقاضیان و سفارش دهندگان محصولات علمی برشمرد و عنوان کرد: مراکز تحقیقاتی یک زیرساخت مهم توسعه فعالیت های دانش بنیان، تجاری سازی علم و ثروت آوری محسوب می شوند که می توانند ظرفیت های بالقوه را بالفعل کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر با ابراز امیدواری از اینکه بتوان با طرح های دانش بنیان از سرمایه های موجود بیشترین بهره مندی را کسب کرد، توضیح داد: بحمداله قدرت مانور و تعامل در دانشگاه آزاد اسلامی بیش از سایر نهادها است، چرا که بسیاری از موانع معمول و اداری در راه توسعه علمی، کسب و کار و تجاری سازی علوم، در این دانشگاه به صورت ساختارمند با آیین نامه ها و دستورالعمل های جدید رفع شده است. ضمن اینکه عدم وابستگی دانشگاه به بودجه دولتی یک مزیت دیگر دانشگاه آزاد اسلامی است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1084274

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =