گزارش رسوب کالاها در گمرکات به صحن علنی مجلس ارائه شود

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از رسوب کالاها در گمرکات تهیه و به صحن علنی مجلس ارائه کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سیدکاظم دلخوش در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طی اخطار قانون اساسی، گفت: بنده چندین بار در صحن علنی مجلس درباره گرانی های افسارگسیخته تذکر دادم و لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد، چرا که حقوق مردم به جهت گرانی های افسارگسیخته رعایت نمی شود.

وی بیان کرد: لازم است به کمیسیون اقتصادی مجلس دستور داده شود که علت رسوب ۱۸۰ هزار کانتینر کالا در گمرکات کشور را مورد بررسی قرار دهند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از کالاهایی که در گمرکات رسوب شده، ذرت و سویا است، این در حالی است که چند وزیر در این ایام اظهارنظرهای متفاوتی درباره قیمت مرغ مطرح کرده اند و هر کدام از وزرا کار خودشان را می کنند و یکی می گوید قیمت مرغ پایین می آید و دیگری می گوید بالا می رود.

دلخوش با بیان اینکه قیمت مرغ از ۱۰ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان رسیده است، گفت: بسیاری از مرغداری ها در حال تعطیلی هستند و بعد از نان، گوشت سفید رزق مردم است و باید این مشکل رسیدگی شود.

وی افزود: سوال بنده این است که چرا کالاها در گمرکات رسوب شده و این موضوع پیگیری نمی شود و همچنین گمرک، وزارتخانه های ذیربط و بانک مرکزی باید در این زمینه پاسخگو باشند.

دلخوش تصریح کرد: بانک مرکزی این روزها تصمیمات خلق الساعه می گیرد و اخیرا از تمام انتقال پول های مردم حتی در روستاها کارمزد دریافت می کند و این موضوع هم باید رسیدگی شود.

وی بیان کرد: قرار نیست نمایندگان مجلس فقط پشت تریبون داد بزنند و هر کسی هم کار خودش را انجام دهد، بخشی از کار ما نظارتی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به این اخطار، گفت: بنده مطلع هستم که دوستان ما در کمیسیون اقتصادی مجلس در حال پیگیری این موضوع هستند.

وی بیان کرد: البته لازم است کمیسیون اقتصادی مجلس گزارشی از وضعیت گمرکات و رسوب کالاها در گمرکات و تأثیر آن روی بازار گوشت، پروتئین ها و سایر کالاها تهیه کند و آن را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =