مصرف آب، گاز و برق برای خانوارهای کم مصرف رایگان می‌شود

سخنگوی دولت گفت: با تصمیم هیئت وزیران مصرف آب، گاز و برق برای خانوارهای کم مصرف در دهک‌های پایین اقتصادی که حدود ٣٠میلیون نفر هستند رایگان می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ علی ربیعی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: چهارشنبه گذشته تصمیمات مهمی در خصوص اصلاح الگوی مصرف اتخاذ شد. با تصمیم این جلسه در خصوص آب و گاز و تصمیم پیشین در خصوص مصرف برق خانوارهای کم مصرف که عمدتا در دهک‌های پایین اقتصادی هستند مصرف آب و گاز و برق برای آن‌ها رایگان شد.
 وی افزود: برای خانوارهای کم مصرف که عمدتا در دهک‌های پایین اقتصادی هستند آب و گاز و برق رایگان می‌شود؛ بنابراین این تصمیمات با احتساب بعد خانوار حدود ۳۰ میلیون نفر شامل بهره مندی رایگان خواهند شد. این مصوبه شامل سکونت گاه‌های دائمی شهری و روستایی و عشایری می‌شود.

سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: برای اجرای عدالت واحدهای خالی از سکنه و سکونت‌های دائمی مثل باغ ویلاها و خانه باغ‌ها مشمول این مصوبه نخواهند بود. این تصمیم موجب کمک به خانوارهای دهک‌های پایین شده و بخشی از هزینه‌های اجتناب ناپذیر آن‌ها را کاهش می‌دهد.
 
ربیعی با تبریک روز ملی حمل و نقل به همه کارکنان و رانندگان شهری، بین شهری، جاده‌ای و بین المللی زحمت کش و کلیه افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، گفت: نظام حمل و نقل بخشی از فراهم سازی امکان توسعه کشور را برعهده دارد. از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تا کنون بیش از۱۰.۰۰۰ کیلومتر انواع راه شامل آزادراه، بزرگراه، اصلی و روستایی و ۱۸۲۹ کیلومتر خطوط ریلی به بهره برداری رسیده است.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور عنوان کرد: ظرفیت اسمی بنادرتجاری با رشد ۳۶ درصدی تا ۲۴۶ میلیون تن افزایش یافته است. با تکمیل طرح‌های توسعه فرودگاهی کشور ظرفیت اعزام و پذیرش مسافرتا پایان دولت دوازدهم با رشد ۱۶درصدی به ۷۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

ربیعی افزود: در طول ۹ماه گذشته با توجه به ضرورت حفظ جریان توزیع کالا در کشور و اطمینان از دسترسی کلیه استان‌ها به کالاهای اساسی و تجهیزات مورد نیاز بخش صنعت و درمان و سلامت کشور موضوع نظام حمل و نقل شهری و ایجاد امکان فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس رانی شهری در چندین جلسه اقتصادی دولت بررسی شد و نهایتا در ستاد ملی کرونا تصمیمی اتخاذ شد که با فروش نفت خام و میعانات گازی به غیر از ظرفیت بودجه سال ۹۹، پنج هزار اتوبوس با رعایت اولویت ساخت داخل تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل ارزان و در دسترس همگان یکی از اهداف دولت بوده است و معمولا در حمل و نقل عمومی در ساعات خاص این اقشار زحمتکشی که از پایین شهر حرکت می‌کنند استفاده می‌کنند. گسترش حمل و نقل قطعا به رفاه عمومی کمک خواهد کرد و امیدواریم با توجه به اقدامات صورت گرفته توسط وزارت کشور و وزارت صمت، به سرعت اثر این تصمیم بر حمل و نقل مسافر در شهرهای بزرگ بخصوص تهران را شاهد باشیم.
 
ربیعی با بیان اینکه خوشبختانه رشد تولید ناخالص داخلی در ۶ ماه اول ۹۹ مثبت شد و اقتصاد ایران از رکود بیرون آمد، گفت: به گزارش بانک مرکزی رشد اقتصادی ۶ ماهه با نفت ۱.۳ درصد و بدون نفت ۱.۴ درصد مثبت شد. براساس این گزارش در این ۶ ماهه رشد بخش کشاورزی ۴.۴ درصد، نفت ۰.۸ درصد، گروه صنایع و معادن ۵.۴ و خدمات به علت تداوم کرونا و تعطیلی‌ها ۰.۲ - درصد بود.

وی بیان داشت: جنگ اقتصادی و تحریم‌های ترامپ ما را از دستیابی به ۵۰میلیارد دلار پول و منابع ارزی محروم کرد. حتی در تامین مواد اولیه دارو با مشکل روبرو شدیم قطعات تولیدات صنعتی با مشکل روبرو شد، صادرات ما با محدودیت و برگشت پول با مشکل روبرو شد. زندگی سخت بر مردم و در کنار مردم برای دولت هم سخت گذشت.

سخنگوی دولت تاکید کرد: سال مدیریت و نگاهداشت اقتصاد از فروپاشی باعث شد نوعی اقتصاد مقاومتی در کشور شکل گیرد که بی اثر شدن تحریم با ترامپ و بی ترامپ ممکن شده بود. دولت دوازدهم آثار منفی تحریم بر اقتصاد ایران و حتی اقتصاد سال‌های آینده را به جان خرید و مردم هم سختی‌های زیادی متحمل شدند. مطمئنا این رشد در سال آینده کمتر از ۴درصد نخواهد بود.

ربیعی خاطرنشان کرد: دیگر علامت مثبت از گزارش‌های رشد علامت‌های رشد ۲۲.۲ درصد بخش نفت می‌باشد. هر چند بازگشت منابع آن به سختی صورت می‌گیرد، اما تولید نفت و فرآورده‌های نفتی در ایران متوقف نشد. کرونا آثار بسیار سنگی بر اقتصاد بخصوص بخش خدمات وارد کرده بود. با این حال گروه خدمات هم ۱.۴ درصد مثبت شدند. پیش بینی کارشناسان ما این است که در ۳ ماهه سوم نیز نرخ رشد وضعیت بهتری داشته باشد.
 
وی با بیان اینکه مصوبه دیگر در ستاد ملی کرونا، حمایت از فعالیت‌ها و بخش‌های حمایتی به شدت آسیب دیده از شیوع کرونا در حوزه‌های فرهنگ و هنر و رسانه است، افزود: متقاضیان واجد شرایط تا پایان دی ماه باید در سامانه کارا ثبت نام کنند و تا پایان اسفند ماه تسهیلات پرداخت خواهد شد و بازپرداخت آن از اول خرداد ۱۴۰۰ خواهد بود. بر اساس گزارش مطرح شده در ستاد ملی کرونا آخرین وضعیت رعایت پروتکل‌ها به بالای ۹۰ درصد رسیده است.

ربیعی با بیان اینکه با توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی شهرهای قرمز از ۱۶۰ به ۱۲ شهر رسید، گفت: هم اکنون روند ابتلا به ویروس کرونا نزولی است و در صورت ادامه این روند تعداد جانباختگان ما به زدوی کمتر از ۲۰۰ نفر خواهد شد. یک نگرانی از فصل سرما و زمستان وجود دارد. در ۶ هفته گذشته با موج سرما ۶۰ درصد مرگ‌ها در جهان افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین تداوم رعایت دستورالعمل‌ها را در ماه‌های آتی توصیه می‌کنیم و رعایت دستورالعمل‌ها هرگز نباید فراموش شود.

سخنگوی دولت عنوان کرد: برای حفاظت پدربزرگ‌ها و مادربزرگ و حفاظت از جان بزرگان خانواده توصیه اکید می‌کنیم شب یلدا را به صورت مجازی و یا به هر شکل ممکن دیگری به صورت غیرحضوری برگزار نمایید. یکشنبه شب یلدا است. این فرصت را مغتنم شمرده و برای همه ایرانیان آرزوی سلامتی با دلی شاد و حال خوب آرزو می‌کنیم.

وی اظهارداشت: همچنین دوشنبه سالروز صدور فرمان ۸ ماده‌ای امام خمینی (ره) برای حفظ و رعایت حریم خصوصی و محترم شمردن حقوق افراد بود. شنبه نیز سالروز رونمایی از حقوق شهروندی است. دولت با اعتقاد براینکه تحرک و پویایی جامعه امکان نخواهد داشت مگر آنکه همه آحاد جامعه از حقوق خود آگاه و به سهولت به آن دسترسی داشته باشند. دولت تلاش‌های وافری را در زمینه حقوق شهروندی انجام داده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =