رونمایی از نمایه قرارگاه مجازی قرآن،عترت و نماز آموزش‌وپرورش

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مراسم رونمایی از نمایه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: ساماندهی تمام فعالیت‌ها ذیل سازمانی به نام قرارگاه مجازی می‌تواند نقشه راه را نشان دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علیرضا کاظمی در مراسم رونمایی از نمایه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: با تمام قدرت و توان فعالیت‌های حوزه قرآن در فضای مجازی طراحی شد. برگزاری محافل قرآن که با استفاده از قاریان ملی و بین‌‍المللی در سطح کشور و استانی طراحی می‌شود جای سپاسگزاری دارد.

کاظمی گفت: برگزاری پیش اجلاسیه‌های نماز، آموزش عملی نماز و سوالات مرتبط با حوزه‌های دینی در بستر شبکه شاد، ظرفیت مناسبی دارد.

وی اظهار کرد: در بطن و مرکز این فعالیت‌ها نیز مسابقات قرآن همه فعالیت‌های این حوزه را پوشش می‌دهد و زمینه مشارکت دانش‌آموزان را در عرصه‌های مختلف مهیا می‌کند.

کاظمی گفت: از تمام استان‌ها و معاونان پرورشی انتظار است در اجرای این برنامه‌ها مشارکت کنند و در سطح ملی و حلقه اتصالی برای خانواده و دانش‌آموزان باشند و فعالیت‌های این حوزه را رصد کنند.

 معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در ادامه بیان کرد: زمانی موفق هستیم که برنامه‌ها به دانش‌آموزان اصابت کند و دانش‌آموزان در همین شرایط در فضای مجازی مشتاق برنامه‌های قرآنی و شنونده آنان باشند و با شور و اشتیاق در برنامه‌های قرآنی شرکت کنند. قله افتخار این بخش از کار است.

وی عنوان کرد: ساماندهی تمام فعالیت‌ها ذیل سازمانی به نام قرارگاه مجازی می‌تواند نقشه راه را نشان دهد. لذا باید برای هر بخش یک مسئول مشخص تعیین شود که تیم عملیاتی را طراحی کند. اجرای ماموریت نیز توسعه و اثربخشی بیشتر فعالیت‌هاست.

تداوم فعالیت‌های قرآنی در دوران کرونا

محمدرضا مسیب‌زاده مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش  در ادامه مراسم گفت: با وجود تهدید ویروس کرونا و شرایط حاکم بر کشور همکاران ما ثابت کردند با تعطیلی مدرسه پرورش تعطیل نمی‌شود و با فعالیت‌های ارزشمند این تهدید را به فرصت تبدیل کردند.

وی ادامه داد: در هفته قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در ۲۴ آذرماه در یک بازه زمانی ۱۵ روزه هستیم. امروز روز سوم و مزین به نام شهید و شهادت سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی، محسن فخری‌زاده، شهدای دفاع مقدس و کادر سلامت و درمان است.

مسیب‌زاده افزود: فعالیت‌های مختلفی برای این هفته در مدارس طراحی شده است. روز دوشنبه مزین به مدرسه، فضای مجازی دانش‌آموز انقلابی بود و سی و نهمین دوره مسابقات قرآن در مدارس کشور کلید زده شد. روز گذشته نیز روز معنویت و ولایت مداری بود.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: محفل انس با قرآن ساعت ۱۸ بعدازظهر امروز برگزار می‌شود. روز پنجشنبه نیز به نام قرارگاه مجازی نام گرفته است که امروز از ۱۷ کانال مجزا رونمایی می‌شود و آغاز به کار می‌کند. ادمین‌های این کانال‌ها فرهنگیان و معلمان هستند که ۲ دوره آموزش دیده اند و علاقه‌مند به کار در عرصه‌های فضای مجازی هستند.

همچنین در این مراسم از نمایه قرارگاه مجازی قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084323

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =