بی خیالی مردم در شب یلدا غول کرونا را بیدار می کند

وزیر بهداشت گفت: با همکاری مردم نمودار کرونا در کشور نزولی شده؛ اما خطر برطرف نشده است. ویروس کرونا در اروپا جهش پیدا کرده. نگرانی جدی مراسم شب یلداست و اگر مردم با بی‌خیالی دور هم جمع شوند، غول کرونا بیدار و آتش این بیماری شعله‌ورتر می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ سعید نمکی روز چهارشنبه در ارتباط زنده از رصد خانه سلامت وزارت بهداشت افزود: تقاصای عاجرزانه من و همکاران من از مردم این است که اگر خدای نکرده به روزهای بی خیالی گذشته برگردیم و فکر کنیم غول کرونا برای همیشه مهار شد دوباره این غول خفته بیدار می شود.

وزیر بهداشت گفت: گزارش هایی از جهش ویروس کرونا در اروپا رسیده که نشان می دهد، این ویروس قوی تر و بیماری زا تر شده است و اگر دوباره آتش این بیماری ما را گرفت روزهای بسیار سختی را در پیش خواهیم داشت.

 نمکی ادامه داد: نگرانی ما اکنون برگزاری مراسم شب یلداست. مردم این هشدار را بسیار جدی بگیرند و بدانند که مثلا در بیش از ۶۵ درصد موارد ابتلا به کرونا در استان خراسان جنوبی به علت گردهمایی های خانوادگی و شب نشینی ها بوده است. نگذاری گذر از شب یلدا برای کوتاه کردن این شب طولانی به عزای طولانی تبدیل شود و همه سیاهپوش شویم .

وزیر بهداشت گفت: باید مثل ۱۳ بدر در شب یلدا هم همگی در خلوت خانه بنشییم تا هم همگی در سلامت باشیم و هم همکاران من در مراکز درمانی در آرامش خیال یک نفسی تازه کنند.

وزیر بهداشت گفت: هفته گذشته و این روزها، روزهای طوفانی کووید۱۹ در دنیا بود و دنیا روزهای پر التهاب و پر مرگ و میر را در اروپا و آمریکا طی می کنیم، نگاهی به وضعیت کرونا در جهان نشان می دهد که بدترین وضعیت را آمریکا داشته است و در روزهای طوفانی بیش از سه هزار مرگ در روز را تجربه کردند.

نمکی افزود: تعداد مرگ کرونا در کشورهای اروپای مثل انگلیس، فرانسه، آلمان، اسپانیا و ترکیه هم بالاست، نگاهی به آمارها نشان می دهد که بیشترین مرگ های تجمعی مربوط به آمریکاست و بعد از آن اروپا و ما در ایران در رتبه های پایین تری قرار داریم.

وی گفت: مرگ هر یک شهروند به علت کووید۱۹ برای ما غم انگیز است، هر چند حکومت های آنها از دادن دارو و واکسن به ایرن دریغ کنند.

وزیر بهداشت افزود: کاهش موارد ابتلا و مرگ کرونا در ایران به علت عظمت فعالیت همکاران من در مراکز بهداشتی و درمانی و همگامی مردم و مسئولان دستگاههای دیگر و فعالیت نیروهای جهادی است و اکنون با حدود ۵۲ هزار فوت و بیش از یک میلیون نفر مبتلا نمودارها به این همگامی بزرگ سر تعظیم فرود آورده اند و سر خم کرده اند.

نمکی گفت: طرح محله محور شهید سلیمانی نیز در سراسر کشور شروع شده است و بیش از ۲۲ هزار و ۵۰۰ تیم برای مراقبت و رهگیری فعال شده اند و ۷۳ هزار و ۵۰۰ نفر در این تیم ها با همکاری خواهران و برادران بسیح، نیروهای هلال احمر، خیرین و بقیه همکاران تشکیل شده است.

وی افزود: حدود ۸۵۰۰ تیم مراقبت در منزل نیز با حضور ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر تشکیل شداست و هر روز به تعداد همکاران این تیم ها با حضور نیروهایی از سازمانهای مردم نهاد افزوده می شود.

وزیر بهداشت گفت: ۱۰ هزار تیم مراقبتی نیز داریم که با حضور ۳۳ هزار نفر از همکاران وزارت بهداشت و بقیه دستگاهها نظارت می کنند و تعداد این تیم ها نیز رو به افزایش است.

نمکی ادامه داد: بیش از ۲۰ هزار تیم و ۵۵ هزارنفر نیز برای ارائه خدمات در مراکز قرنطینه خانگی و اقامتگاهها کار می کنند که بیشتر نیروهای بسیجی هستند

وی گفت: نقشه کشور نشان می دهد که وضعیت ایران که تا چند هفته پیش در اکثر نقاط گر گرفته و قرمز بود به سمت سردی و نارنجی و زرد در حال تغییر است. این نقشه هر شنبه به روز می شود و پیش بینی من این است که با همکاری مردم در رعایت پروتکل ها لکه های قرمز آن در روزها و هفته آینده کمتر می شود و به کمترین میزان تنزل پیدا می کند.

وزیر بهداشت افزود: با استفاده از نقشه آنلاین وضعیت کشور می توانیم در هر لحظه از ۲۴ ساعت وضیت هر نقطه کشور را ببینم و رصد کنیم و به سرعت هر جا که مشکلی باشد برای رفع گرفتاری اقدام می کنیم. این حرکت بزرگ ملی حاصل همکاری همه مردم، نیروهای بسیج، نیروی انتظامی، صدا و سیما و همکاران من در شبکه بهداشتی و درمانی اعم از بهورز، پزشک و پرستار و علوم آزمایشگاهی است که باعث شد نمودارهای کرونا در کشور سر خم کند و امیدواریم با ادامه همکاری مردم این مسیر ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =