دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست خاورمیانه در مقالات پراستناد را کسب کرد

دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست خاورمیانه در مقالات پراستناد و بالاترین درصد مقالات پراستناد در بین دانشگاه های بزرگ کشور را کسب کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، علی جهان مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: طبق آخرین بروزرسانی اینسایت(Incites) در آذرماه ۱۳۹۹، دانشگاه آزاد اسلامی رتبه نخست خاورمیانه را تولید مقالات پراستناد که همان مقالات یک درصد برتر دنیا در حوزه های علمی متفاوت می باشد را کسب کرد.

وی افزود: اینسایت یکی از فرآورده های اصلی شرکت کلاریویت آنالتیکس (ISI است که دانشگاه ها و موسسات آموزشی و پژوهشی را براساس شاخص های کیفی مبتنی بر استناد رتبه بندی می کند و مرجع اصلی بسیاری از رتبه بندی های بین المللی دانشگاه هاست. اینسایت به صورت تخصصی به حوزه علم سنجی و شاخص های آن می پردازد. در این پایگاه می توان خروجی های پژوهشی پژوهشگران، دانشگاه ها و کشورها را رصد کرد و رتبه و سطح پژوهش های انجام شده در سطح ایران و جهان را بررسی و مقایسه کرد.

جهان ادامه داد: با توجه به آخرین رتبه بندی کیفی و مبتنی بر استناد اینسایت در سال ۲۰۲۰، تعداد ۱۰۹۳ دانشگاه خاورمیانه در این لیست حضور دارند. دانشگاه آزاد اسلامی با ۱۲۸ مقاله پراستناد، رتبه نخست تولید مقالات پراستناد و یک درصد برتر علم را در خاورمیانه داراست. دانشگاه کینگ عبدالعزیز با ۱۰۹ مقاله پراستناد، دانشگاه کینگ سعود با ۸۵ مقاله پراستناد و دانشگاه تهران با ۶۳ مقاله پراستناد در رتبه های دوم تا چهارم قرار دارند.

مدیرکل امور کتابخانه ها، مجلات، انتشارات علمی و علم سنجی دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار کرد: همچنین با نگاهی گذرا به ۲۲ سال پژوهش و تولید علم در کشور مشاهده می شود که دانشگاه آزاد اسلامی بالاترین درصد مقالات پراستناد را در بین دانشگاه های بزرگ کشور داراست.

وی خاطرنشان کرد: طی ۲۲ سال اخیر ۷۲ دانشگاه کشور با ۵۰۵۳۶۷ مقاله علمی در جهت رشد علم و پژوهش قدم برداشته اند. در این میان دانشگاه آزاد اسلامی با ۹۵۰۵۶ مقاله علمی نمایه شده در وب آو ساینس نقش بسزایی در تولید علم کشور داشته است. دانشگاه آزاد اسلامی ۶۸۵ مقاله پراستناد، ۱۱۷۷ مقاله یک درصد برتر دنیا، ۸۳۸۱ مقاله ده درصد برتر دنیا و با درصد مقالات پراستناد ۰.۷۲ بین دانشگاه های بزرگ کشور بهترین سابقه پژوهشی را داراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084341

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =