فراخوان ۱.۷۹ میلیون خودروی هوندا در سراسر جهان

شرکت خودروسازی هوندای ژاپن شب گذشته اعلام کرد که به خاطر وجود نقص سنگین ۱.۷۹ میلیون دستگاه از خودروهای خود در سراسر جهان به نمایندگی‌ها فرا خواهد خواند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، شرکت خودروسازی هوندای ژاپن اعلام کرد: با توجه به اخبار موجود در رابطه با آتش گرفتن تعدادی از خودروهای تولیدی این شرکت، ۱.۷۹ میلیون دستگاه از آنها را به نمایندگی‌ها فرا می‌خواند. ۱.۴ میلیون دستگاه از خودروهایی که فرا خوانده خواهند شد، مربوط به بازار آمریکاست. ۲۶۸ هزار دستگاه از حوزه‌هایی که قرار است به نمایندگی‌های هوندا بروند، مدل‌ ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ هوندا CRV است.

هوندا اعلام کرده؛ وجود نقص فنی در یکی از کلیدهای شیشه بالابر باعث چند مورد آتش‌سوزی در این خودروها شده است.

این شرکت برای برطرف کردن این نقص فنی پیشتردر سال ۲۰۱۲ هم فراخوان داده بود، اما حالا مشخص شده رطوبت هم می‌تواند به آتش گرفتن این خودروها کمک کند. از طرف دیگر ۷۳۵ هزار خودرو هوندا آکورد مدل‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ و آکوردهای هیبریدی مدل‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ برای به روزرسانی نرم‌افزار کنترل بدنه باید به نمایندگی‌ها فرا خوانده شوند.

وجود نقص فنی در این نرم‌افزار به عملکرد بد قطعات الکترونیکی با صدور هشدارهای مختلف از سوی رایانه خودرو منجر می‌شود. از طرف دیگر خودروهای هوندا سیویک هیبریدی مدل ۲۰۱۲، هوندای سیتی مدل‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴ و مدل هوندا آکورا مدل‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ هم باید برای تعمیر سیستم جلوبندی، به نمایندگی‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =