قانونگذاران آمریکا ترکیه را به تضعیف ناتو متهم کردند

دو عضو بلندپایه و جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا دولت ترکیه را به تضعیف ائتلاف نظامی ناتو متهم کرده و خواستار تحریم آنکارا از سوی کشورهای عضو این ائتلاف شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) و به نقل از اسپوتنیک، دو تن از مقامات بلندپایه حزب جمهوریخواه در مجلس نمایندگان آمریکا از کشورهای عضو «سازمان پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) خواستند که به ابتکار عمل واشنگتن در تحریم ترکیه بپیوندند.

«الیوت اِنگِل» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان و «مایکل مک‌کول» نماینده ارشد حزب جمهوری‌خواه شامگاه چهارشنبه در بیانیه‌ای با حمایت از تحریم آنکارا به بهانه خرید سامانه پدافند موشکی اس -۴۰۰ از روسیه، ترکیه را به تضعیف اتحاد در ائتلاف نظامی ناتو متهم کردند.

اِنگل و مک‌کول در این بیانیه گفتند: «همزمان با مشاهده ارزش واقعی در رابطه قدرتمند بین ترکیه و آمریکا، اقدامات ثبات زدای این کشور نیز باید با قوت مطرح شود و ایالات متحده با همکاری شرکای خود در ناتو و اروپا باید از تمام ابزارهای موجود برای وادار کردن ترکیه به تغییر شیوه خود استفاده کند».

این دو قانونگذار آمریکایی همچنین از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه خواستند تا به «رفتارهای تحریک‌آمیز» دولت خود پایان دهد تا واشنگتن و آنکارا بتوانند بار دیگر روابط همکاری جویانه خود را بر پایه منافع امنیتی دوجانبه و ارزش‌های دموکراتیک بنا کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =