نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می‌تواند مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با صدور پیامی به مناسبت فرارسیدن روز وحدت حوزه و دانشگاه تصریح کرد: به واقع نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می تواند محور تعالی و مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیامی 27 آذرماه سالروز شهادت روحانی برجسته، آیت الله دکتر محمد مفتح پایه گذار «وحدت حوزه و دانشگاه» را گرامی داشت.

در متن این پیام آمده است: 27آذرماه سالروز شهادت روحانی برجسته، آیت الله محمد مفتح پایه گذار "وحدت حوزه و دانشگاه" را گرامی می دارم. امید است راه و روش این شهید گرانقدر سرلوحه جوانان، دانش پژوهان و روحانیت معزز قرار گیرد و ثمره آن به همگرایی بیشتر، تعالی و پیشرفت ایران اسلامی منجر شود.

در ادامه این پیام تصریح شده است: طرح نظریه وحدت حوزه و دانشگاه از سوی شهید مفتح به واقع در شرایط ابتدای انقلاب اسلامی، موجب تزریق اعتماد و آرامش فکری به جامعه و نخبگان شد، با این رویکرد که می توان با حفظ استقلال جایگاه، این دو نهاد را به موتور محرک جامعه اسلامی تبدیل کرد، زیرا جامعه به زایش و رویش افکار و اندیشه های جدید و پاسخ به مسائل مهم خود نیاز دارد.

در این پیام عنوان شده است: به واقع نظریه وحدت حوزه و دانشگاه می تواند محور تعالی و مبنای گفتمانی جامعه اسلامی باشد، مشروط براینکه از ظرفیتهای مهم علمی، فرهنگی و معرفتی این دو نهاد به عنوان مولدهای فکری جامعه استفاده شود که به پشتوانه پژوهشگران و اندیشمندان این امر میسر خواهد شد تا آرمان های انقلاب اسلامی محقق شود؛ همانطور که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توصیه ها و تاکیداتی مبنی بر شکل گیری گفتگو و تعامل بین دانشگاهیان و حوزویان داشتند، مطمئنا شرط موفقیت در این مسیر ایجاد اراده مشترک برای همکاری خواهد بود.

در این پیام تاکید شده است: دانشگاه آزاد اسلامی که همواره پذیرای دو قشر دانشگاهی و حوزوی است، توانسته با نهادینه کردن فرهنگ تقریب مذاهب و نشستهای تخصصی و توسعه دفاتر تقریب در کشور، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی، تقویت فعالیت های مهم فکری در تشکل‌های دانشجویی در مسیر تقویت وحدت حوزه و دانشگاه نقش پیشرویی داشته باشد.

در انتهای این پیام خاطرنشان شده است: امیدوارم، محققان و دانش پژوهان دانشگاه با اهتمام و خوانشی جدید از وحدت حوزه و دانشگاه با رویکردی در هم افزایی علم و دین، زمینه مناسبی را برای پاسخگویی به مسائل و ابهامات جامعه و همچنین رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی فراهم کنند و زمینه تعالی و توسعه جامعه ایران اسلامی را فراهم آورند.از خداوند متعال برای همه عزیزان دانشگاهی و حوزوی آرزوی سلامتی، عزت و توفیق خدمت بیشتر به کشور را مسئلت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084428

برچسب‌ها

وب گردی

وب گردی

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =