تجهیزات خط ۶ مترو تهران کاملا ایرانی هستند

شهردار تهران با اشاره به افتتاح ایستگاه مترو برج میلاد و امیرکبیر، گفت: در خط ۶ مترو، تجهیزات استفاده شده کاملاً ایرانی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ پیروز حناچی شهردار تهران صبح پنج شنبه در آئین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت کشور، اظهارداشت: امروز با حضور رئیس جمهور دو ایستگاه خطوط ۶ و ۷ متروی تهران یعنی ایستگاه‌های امیرکبیر و برج میلاد افتتاح می‌شود و ان شاء الله تا پایان سال ۱۰ ایستگاه از ۱۲ ایستگاه مترویی که قول داده بودیم به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: خط ۶ یکی از خطوط اصلی است که به طول ۳۲ کیلومتر است که با تلاقی با ایستگاه‌های خط ۵ می‌تواند سفر با مترو را افزایش دهد.

شهردار تهران گفت: هر چند در شرایط تحریم هستیم و تحریم برای ما شرایط حادی به وجود آورده است اما در خط ۶ مترو در ایستگاه امیرکبیر تجهیزات استفاده شده کاملاً ایرانی است.

وی تصریح کرد: شهرداری‌ها به طور عمومی با مشکل درآمد و هزینه مواجه هستند که البته بخشی از آن تابع مشکلات عمومی نظام مدیریت شهری است که این موضوع در شرایط کرونایی حادتر شده است.

شهردار تهران افزود: روزانه ۵ میلیون سفر را در شهر مدیریت می‌کنیم. در شرایط کرونایی متروی تهران در حالی ۵۲۰ هزار مسافر را جابه جا کرد که ظرفیتش ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار سفر بوده است. در بخش اتوبوسرانی هم که البته ۶۰ درصد آن توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شود، همین مشکل افزایش سفرها را داشته‌ایم.

حناچی تصریح کرد: در حوزه‌های دیگر هم شهرداری تهران در دوران کرونایی درگیر بوده است. مؤسسه بهشت زهرا (س) و مجموعه آتش نشانی تلاش‌های شبانه روزی را در این دوره داشته‌اند.

وی گفت: در دوره جدید مدیریت شهری تهران انضباط حداکثری شهر را در ساخت و سازها رعایت کرده‌ایم و قاطعانه می گویم پروانه‌ای خارج از طرح تفصیلی و یا پروانه دستی صادر نشده است.

حناچی گفت: ما در شرایط کرونایی با شهرهای دیگر کشورها ارتباط برقرار کرده‌ایم و ضمن انتقال تجربه، ظلمی را که تحریم‌ها در حق مردم ایران می‌کنند، هم بازگو کرده‌ایم.

شهردار تهران در پایان گفت: ایستگاه برج میلاد در عمق ۵۶ متری زمین و ایستگاه امیرکبیر پایین‌تر از میدان شهدا امروز به بهره برداری رسید و امیدواریم این تلاش‌ها مورد رضایت مردم قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =