نمایشگاه هفته پژوهش و تجهیزات آزمایشگاه آغاز به کار کرد

بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی آغاز به کار کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار و هشتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی با حضور سورنا ستاری و منصور غلامی وزیر علوم صبح امروز آغاز به کار کرد.

این نمایشگاهها برای عرضه و تقاضای فناوری امروز در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به صورت مجازی شروع به کار کردند. در این دوره از هشتمین نمایشگاه تجهیزات و آزمایشگاهی ایران ساخت بیش از ۹ هزار مدل محصول توسط ۳۵۱ شرکت در هشتمین نمایشگاه ایران ساخت در سامانه نمایشگاه بارگذاری شده است.

این نمایشگاه از امروز پنجشنبه ۲۷آذر ماه افتتاح و تا ۳۰ آذرماه جاری برگزار می شود، ولی ثبت خرید محصول به مدت یک سال ادامه دارد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حمایت ۳۵ درصدی از خرید محصولات آزمایشگاهی ساخت ایران برای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، مراکز علمی وابسته به وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مراکز و موسسات وابسته به وزارتخانه های علوم و بهداشت، مدارس و پژوهش سراهای آموزش و پرورش، جهاد دانشگاهی، سازمان فنی و حرفه‌ای، اعضای شبکه آزمایشگاهی و جهاد کشاوزی دارد.

همچنین پرداخت بخشی از هزینه خرید مراکز علمی و پژوهشی دولتی بر اساس سطح بندی محصولات از جمله این حمایت ها است به گونه ای که سطح اول محصولات دانش بنیان ۴۰ و ۵۰ درصد، سطح دوم ۲۵ درصد و سطح سوم ۱۰ درصد از حمایت این معاونت برخوردار می شوند.

تسهیلات لیزینگ ۸ تا ۱۰ درصدی برای خریداران بخش خصوصی از شرکت های دانش بنیان از دیگر حمایت های این نمایشگاه است که توسط خط اعتباری ۲۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی از طریق صندوق توسعه فناوری نانو پرداخت می شود.

همچنین در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار ۲۶۰۰ فناوری در سامانه ای که برای هفته پژوهش و فناوری پیاده سازی شده است، بارگذاری شده که پس از داوری های اولیه ۱۴۰۰ طرح شایسته ارزیابی های دقیق تر شدند، پس از ارزیابی ها در مرحله دوم از میان ۱۴۰۰ طرح، ۸۸ طرح برای رونمایی انتخاب شدند که در طول برگزاری این نمایشگاه رونمایی خواهند شد.

در این دوره از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۶۹ دانشگاه، ۳۵ پارک علم و فناوری، ۱۸ پژوهشگاه، ۱۵ مرکز رشد و پنج موسسه تحقیقاتی وابسته به دستگاه های اجرایی حضور دارند.

همچنین در این دوره از بیست و یکمین نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری ۱۲۶ طرح از سوی شرکت های خصوصی، ۱۲۸۷ طرح از سوی دانشگاه ها، ۵۴۰ طرح از سوی پارک های علم و فناوری، ۳۸۶ طرح از سوی مراکز رشد و ۲۴۸ طرح از سوی پژوهشگاه ها ارائه شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =