واحد اردبیل و موسسه بینش مطهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و موسسه بینش مطهر تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در جلسه عقد تفاهم نامه با موسسه بینش مطهر گفت: طرح بینش مطهر یک طرح ارزنده‌ای است که در حدود یک دهه فعالیتش در استان،توانسته پایداری خود را حفظ کند. از جمله مشکلات فعالیت‌های فرهنگی انجام کارهای مناسبتی و مقطعی است و کمتر شاهد استمرار و پایداری طرحی مثل طرح بینش مطهر هستیم. استمرار در مباحث فرهنگی منجر به جریان سازی فرهنگی می‌شود.

رسولی ادامه داد: فلسفه پسوند اسلامی موجود در اسم دانشگاه آزاد اسلامی این است که بتواند الگویی از یک دانشگاه ایرانی اسلامی ایجاد کند و اکنون نیز یک سرمایه عظیم علمی و فرهنگی برای کشور است.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: مقام معظم رهبری از مدیران ارشد این دانشگاه سه چیز را مطالبه کرده اند. اول حفظ کیان دانشگاه آزاد اسلامی، که در آن مدیران دانشگاه باید همت کنند و این درخت تناور علمی را حفظ کنند. دوم تقویت و شکوفایی گفتمان اسلامی و سوم گفتمان انقلابی است .  این سه مطالبه سرلوحه همه مدیران ارشد و روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی است.

 رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: به نظر بنده طرح بینش مطهر می تواند با انسجام و برنامه‌ریزی دقیق تر و همچنین استمرار جزو سرفصلهای همین سه مطالبه باشد.

وی با اشاره به فرمایش حضرت امام که فرموده اند "تمامی آثار شهید مطهری بلااستثناء خوب است" گفت: آثار شهید مطهری بهترین منبع برای کسانی است که به دنبال ساختن بنیاد فکری و روحی مستحکم و سالم برای  خود هستند. تفکر استاد مطهری یک تفکر ناب اسلامی است که با خیال راحت می‌توان مطالعه آن را به نسل جدید توصیه کرد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهید مطهری همیشه دنبال نیازهای نسل معاصر بوده و آثار ایشان ابعاد مختلفی را پوشش می دهد. از داستان راستان برای نوجوانان گرفته تا اصول  فلسفه و روش رئالیسم برای فلاسفه. این نشان از این است که ایشان دقیقاً در متن جامعه بوده‌اند و نیازهای فکری معنوی و روحی جوانان را شناخته و در همه آن حوزه‌ها ورود بسیار عالی داشتند. به همین دلیل است که ایشان الگو و نمونه متعالی از یک استاد و معلم واقعی هستند که امیدواریم با اجرای طرح بینش مطهر، بیش از پیش مروج فکری و معنوی اسلام ناب در سطح دانشگاه باشیم.

وی در خصوص اهداف عقد این تفاهم نامه گفت: با اجرای طرح بینش مطهر به دنبال سه هدف را از جمله مشارکت و همکاری در زمینه های آموزشی و تربیتی درراستای شناسایی، ارتقاء و جذب نیروهای مطلوب،کادرسازی معرفتی- تربیتی دانشگاهیان بر اساس منظومه اندیشه اسلامی بینش مطهر و ارتقای سطح معرفتی- فرهنگی استادان، کارکنان، معلمان و دانشجویان را دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =