ارائه 70 درصدی ظرفیت برای ثبت نام بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: 70 درصد ظرفیت‌های ارائه شده برای ثبت نام در مقطع کارشناسی ارشد بدون آزمون توسط دانشگاه آزاد اسلامی ارائه شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز) بهروز طهماسب کاظمی رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تأکید رهبر معظم انقلاب به اینکه «کاری کنید که این بیانیه تبدیل به گفتمان عمومی دانشگاه‌ها شود»، تصریح کرد: ناظر به ماموریت هایی که معظم له در این خصوص برای دانشگاه ها مقرر کرده اند؛ دانشگاه آزاد اسلامی خود را ملزم می داند که با تدوین و اجرای نقشه علمی و افزایش دستاوردهای علمی، پژوهشی بخصوص در حوزه های راه اندازی سراهای نوآوری، افزایش کیفیت و اعتبار علمی و چاره جویی برای حل مسائل کلان کشوری پاسخ مناسبی به دغدغه های متعالی رهبر حکیم انقلاب بدهد.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و امور فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به چشم انداز و سند گام دوم به عنوان تعیین کننده ارکان جهت ساز مسیر حرکت دانشگاه آزاد اسلامی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی برای کمک به داوطلبانی که به خاطر شرایط پیش آمده ناشی از ویروس کرونا موفق به ثبت نام در دوره کارشناسی ارشد نشده و یا نتوانسته‌اند در جلسه آزمون حاضر شوند، بستر لازم ایجاد شده است.

وی گفت: در راستای تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر امکان ثبت نام بدون آزمون داوطلبان در مقطع کارشناسی ارشد، بیش از 95هزار ظرفیت پذیرش برای ثبت نام و جذب دانشجو به دانشگاه آزاد اختصاص یافته که این تعداد معادل70 درصد کل مجموع ظرفیت پذیرش در این مقطع در بین همه دانشگاه های کشور است.

وی ارائه این تعداد ظرفیت پذیرش توسط دانشگاه آزاد اسلامی در این مقطع را نشان دهنده جایگاه ارزشمند این دانشگاه در بین سایر دانشگاه ها و مراکز آموزشی در مقاطع تحصیلات تکمیلی دانست.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به بسترسازی های مطلوب واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی جهت پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، گفت: هم اکنون در ۲۸۰ واحد دانشگاه آزاد اسلامی تنوع پذیرش دانشجو در گروه های مختلف تخصصی مقطع کارشناسی ارشد با بیش از ۵۰۰ رشته گرایش وجود دارد که این ظرفیت گسترده می‌تواند امکان انتخاب آسان تر و بهتر را برای داوطلبان این مقطع ایجاد کند.

وی به امکانات و ظرفیت‌های کم نظیر علمی، پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی اشاره و تصریح کرد: وجود بیش از 11 هزار آزمایشگاه و کارگاه آموزشی و تحقیقاتی و صنعتی شامل 6772 آزمایشگاه، 3394 کارگاه مجهز آموزشی و تحقیقات صنعتی، 446 آزمایشگاه تحقیقاتی پیشرفته دارای ۱۴۰ هزار و ۱۸۶ تجهیزات آزمایشگاهی و 400 دستگاه تحقیقاتی پیشرفته که امکان 22700 نوع خدمات آزمایشگاهی پیشرفته، ده‌ها مراکز تحقیقاتی، پارک‌های فناوری، سراهای نوآوری، مراکز رشد و… جهت خدمت رسانی به دانشجویان بویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی در واحدهای دانشگاهی فعال است که این امکانات و ظرفیت های عظیم تجهیزاتی، علمی و سرمایه انسانی در کنار پراکنش وسیع جغرافیایی، فضای پرجاذبه ای را برای دانشجویان، پژوهشگران و مخترعان جوان این دانشگاه فراهم کرده است.

طهماسب کاظمی تأکید کرد: با تلاش جوانان با غیرت این مرزو بوم همه این امکانات در راستای حل مسائل کشور و خنثی سازی تحریم های دشمن به کار گرفته خواهد شد و حرکت علمی کشور را برای رفع نیازهای علمی جهان اسلام و مردم مستعضف جهان در راستای مبارزه با استکبار جهانی سرعت خواهد بخشید.

وی یکی از عرصه های علمی موفق دانشگاه جهت شکوفایی استعدادهای علمی دانشجویان را سراهای نوآوری عنوان کرد و گفت: سراهای نوآوری بر مبنای مزیت‌ها و آمایش‌های منطقه‌ای شکل گرفته و تا پایان سال بیش از ۱۰۰ سرای نوآوری در دانشگاه آزاد خواهیم داشت که ۲۲ کارگروه تخصصی وظیفه هدایت تیم‌های فناور را بر عهده دارند.

مشاور برنامه ریزی راهبردی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه شرایط تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به سایر دانشگاه‌ها کم هزینه‌تر و با تسهیلات بهتری است، گفت: شهریه تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی در همه دوره‌ها حداکثر ۸۰ درصد شهریه در دوره های شهریه پرداز دانشگاه های دولتی است.

وی دانشگاه آزاد اسلامی را بزرگترین شبکه دانشگاهی کشور، بزرگترین شبکه دانشگاهی حضوری جهان و تنها شبکه دانشگاهی یکپارچه در کشور دانست و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یک واحد دانشگاهی مانند سایر دانشگاههای کشور نیست. این دانشگاه همزمان تمامی ویژگی های دانشگاه های آموزش محور، پژوهش محور، کارآفرین و شبکه حل مسائل کشور در سطح ملی و منطقه‌ای را در خود دارد که این ویژگی‌ها در هیچ دانشگاه دیگری در کشور وجود ندارد.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای بزرگترین زیرساخت فیزیکی و 20 میلیون متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و نوآوری است که زیرساخت‌ها و امکانات آن در بسیاری از شهرهای کشور بی نظیر است.

 طهماسب کاظمی به حرکت روبه رشد علمی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه کسب رتبه های علمی درجهان اشاره و با استناد به آخرین ویرایش پایگاه علمی اینسایت (Incites) گفت: این دانشگاه با توجه به تعداد مستندات علمی وب آو ساینس سال 2020 ، رتبه 71 بین المللی و رتبه اول ملی و بر اساس تازه‌ترین رده‌بندی «مرکز رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان» هم رتبه اول ایران و رتبه ۳۹۵ جهان را را در بین سایر دانشگاه ها کسب کرده است.

وی افزود: همچنین دانشگاه آزاد اسلامی براساس ویرایش 2021 رتبه‌بندی بین المللی بهترین دانشگاه‌های جهان«یو. اس. نیوز»، جایگاه نخست جهان در حوزه مهندسی مکانیک ، در حوزه مهندسی عمران رتبه 23 جهانی، در حوزه مهندسی شیمی رتبه 29 بین المللی، در حوزه ریاضیات رتبه 31 بین المللی، در حوزه انرژی و سوخت رتبه 39 بین المللی و در حوزه مهندسی رتبه 47 جهان را کسب کرده است که این درخشش و پیشتازی دانشگاه آزاد اسلامی در زمینه های مختلف علمی و تخصصی در جهان حاکی از توسعه تولیدات علمی و پژوهش اثرگذار در واحدهای دانشگاهی است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی با 6485 مقاله علمی در سال 2020، 16.21 درصد پژوهش های علمی سال 2020 ایران را عهده دار است. همچنین 17.92درصد استنادات به تولیدات علمی کشور، 21.63 درصد مقالات پراستناد کشور و 22.58 درصد مقالات داغ و 14.34 درصد همکاری های بین المللی کشور را داراست.

وی با اشاره به اعلام فهرست دانشمندان دو درصد برتر توسط محققان دانشگاه استنفورد گفت: خوشبختانه ۹۲نفر از پژوهشگران برجسته دانشگاه آزاد اسلامی هم در لیست مکمل فهرست دانشمندان دو درصد برتر جهان قرار گرفتند که نشان دهنده توان بالای علمی محققان این دانشگاه در عرصه های علمی جهان است.

 طهماسب کاظمی با اشاره به چشم انداز دانشگاه آزاد اسلامی در افق ۱۴۰۴ مبنی بر اینکه این دانشگاه به انتخاب اول داوطلبان تبدیل شود، گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های کیفی در دانشگاه، جذب اعضای هیات علمی با مرتبه‌های بالای علمی است؛ به طوریکه هم اکنون سهم هیات علمی با مرتبه استادیار به بالا در این دانشگاه افزایش مناسبی داشته وبه غیر از ۸ رشته، نسبت دانشجو به استاد کمتر از ۲۰ است.

عضو شورای گسترش، برنامه‌ریزی، آمایش و مهارت آفرینی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ضرورت آمایش هوشمند آموزش، پژوهش و توسعه فناوری مبتنی بر نیازهای منطقه‌ای، ملی و بین المللی با اولویت جهان اسلام افزود: به زودی اقدامات لازم به منظور اجرایی کبرنامه راهبردی دانشگاه در راستای آمایش هوشمند تربیت نیروی انسانی و پیشرفتهای هدفمند علمی و فناوری در سراسر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز خواهد شد و امیدواریم نقش بی بدیل الهام بخشی کشور در پیشرفت علمی و فناورانه کشور را در بین کشورهای جهان پررنگتر و مؤثرتر کنیم.

طهماسب کاظمی با اشاره به دستاوردهای چشمگیر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آنلاین کلاس های درسی در زمان شیوع ویروس کرونا، گفت: با توجه به اینکه حفظ سلامت دانشجویان، اساتید و کارکنان، سرلوحه برنامه‌های این دانشگاه است، در ترم گذشته تمام کلاس‌های واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیش از ۷۰۰ هزار کلاس آنلاین بر بستر مجازی با موفقیت برگزار شد که این تجربه موفق نشان داد دانشگاه آزاد اسلامی بهترین زیرساخت ها و امکانات جهت پذیرش دانشجو در دوره های مختلف به ویژه تحصیلات تکمیلی را داراست.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =