قیمت نفت به بالاترین سطح ۹ ماهه رسید

در حالی که پیش‌بینی‌ها برای روند قیمت نفت صعودی است، قیمت طلای سیاه به بالاترین سطح ۹ ماهه رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ روز پنجشنبه نفت به بالاترین سطح نه ماهه رسید، پس از اینکه داده‌های دولتی در هفته گذشته کاهش ذخایر نفت خام ایالات متحده را نشان داد، در حالی که پیشرفت به سمت توافق محرک مالی ایالات متحده و تقاضای بالای آسیا نیز قیمت‌ها را افزایش داد.

معاملات آتی نفت خام برنت با ۴۵ سنت معادل ۰.۹ درصد افزایش به ۵۱.۵۳ دلار در هر بشکه رسید در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با ۴۶ سنت افزایش یا نزدیک به ۱ درصد افزایش به ۴۸.۲۸ دلار در هر بشکه رسید. هر دو معیار به بالاترین حد خود از اوایل ماه مارس رسیده‌اند.

به گفته یک تحلیلگر ارشد: همه تیترها برای قیمت نفت صعودی است.

سه پالایشگاه هند تقریباً با ظرفیت ۱۰۰ درصد کار می‌کنند، که نشان می‌دهد تقاضای نفت خام همچنان قوی است و به نظر می‌رسد ایالات متحده به ارائه محرک مالی و پولی بیشتر ادامه می‌دهد و دلار را به قیمت پایین‌تر و بیشتر کالاها را به قیمت بالاتر می‌رساند.

ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۱۱ دسامبر، بیش از انتظار تحلیلگران یعنی کاهش ۱.۹ میلیون بشکه، تا ۳.۱ میلیون بشکه کاهش یافت.

همچنین با افزایش قیمت نفت، قانون گذاران ایالات متحده به توافق در مورد بسته مالی هزینه‌های حمایت از ویروس ۹۰۰ میلیارد دلاری در روز چهارشنبه نزدیک شده بودند که دموکراتها و جمهوری خواهان ارشد نسبت به ماه‌های گذشته راضی‌تر به نظر می‌رسیدند.

همچنین روز پنجشنبه ایالات متحده فعالیت خود را برای رساندن واکسن COVID-۱۹ به پزشکان و پرستاران در این کشور گسترش داد جهت مقابله با بیماری همه گیر که باعث کشته شدن بیش از ۲۵۰۰ آمریکایی در روز می‌شود.

آخرین هفته معاملاتی سال برای قیمت‌های نفت خام بسیار صعودی بود در حالی که تاجران انرژی بیشتر به پایان روشن COVID توجه می‌کنند و همچنان که تقاضای آسیا همچنان قوی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =