تیم منتخب سال فیفا مشخص شد/ رأی مسی و رونالدو کدام بازیکن بود/ لواندوفسکی: این جایزه متعلق به باشگاه است

با بسته خبری فوتبال جهان همراه ما باشید.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، مرتضی عقبایی؛ حجم اخبار ورزشی فوتبال خارجی بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در پروژه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار فوتبال خارجی، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

تیم منتخب سال فیفا مشخص شد

تیم منتخب سال فیفا که دیشب در زوریخ و در مراسم اهدای جوایز The Best به بهترینهای سال 2020 رونمایی شد شاهد حضور درخشان‌ترین ستاره‌های فوتبال در یک سال گذشته در ترکیب خود بود اما این فهرست با نکات عجیبی هم همراه بود که مهمترین آن عدم حضور مانوئل نویر بهترین دروازه بان سال در این تیم و حضور آلیسون از لیورپول در تیم منتخب بود.
تیم منتخب مردان سال 2020: آلیسون- ترنت الکساندر آرنولد- ویرژیل فن دایک- سرخیو راموس- آلفونسو دیویس- جاشوا کیمیش- کوین دی بروین- تیاگو آلاکانتارا- لیونل مسی- رابرت لواندوفسکی- کریستیانو رونالدو

رونی به یونایتد پیوست

کای رونی، پسر نوجوان وین رونی، در یازده سالگی پا در جای پای پدرش گذاشت و با حضور در باشگاه منچستریونایتد و در کنار پدرش با این باشگاه قراردادی رسمی امضا کرد. وین رونی که یکی از اسطوره های محبوب شیاطین سرخ است گفت از اینکه پسرش قدم مهمی در مسیر تبدیل شدن به یک فوتبالیست را برداشته خوشحال است و به او افتخار می کند.
رونی در دوران سیزده ساله حضور در منچستریونایتد 500 بازی برای این تیم انجام داد و 253 گل برای شیاطین سرخ به ثمر رساند. او همچنین با پیراهن یونایتد شانزده جام قهرمانی بدست آورده است.
کای رونی یازده ساله حالا اولین قدم خود برای حرکت در مسیر پدرش را برداشت. وین رونی که تصویر نمایه حساب توییتری خود را به همین مناسبت به عکس پسرش کای تبدیل کرده با منتشر کردن عکسی که او را در کنار فرزندش در باشگاه منچستریونایتد نشان می داد نوشت: " روز پرافتخاری است. کای در حال امضای قرارداد با منچستریونایتد. به تلاش ادامه بده پسر".

کلوپ: قدرت بلامنازع انگلیس شدن بسیار دشوار است

یورگن کلوپ که دیشب در مراسم جوایز The Best فیفا به عنوان مربی سال دنیا انتخاب شد در صبحتهای خود بعد از بدست آوردن این جایزه به صحبتها درباره اینکه لیورپول در سالهای آتی قدرت بلامنازع فوتبال دنیا خواهد شد واکنش نشان داد و گفت این حرف را قبول ندارد چرا که حتی قدرت بلامنازع فوتبال انگلیس شدن بسیار دشوار است چه برسد به قدرت بلامنازع دنیای فوتبال بودن.
یورگن کلوپ در این باره گفت: " من معتقدم هیچکس نمی تواند قدرت بلامنازع فوتبال انگلیس بشود. لیگ انگلیس بیش از آن دشوار است که چنین چیزی ممکن باشد. هم لیگ دشوار و پرچالش است و هم تقویم مسابقات در انگلیس".
سرمربی لیورپول در ادامه گفت: " ما باید کاری کنیم که از این روزهای عجیب و غریب بگذریم. ما چهار بازیکن در تیم منتخب دنیا داریم که یکی از آنها را از بایرن خریده ایم و این نشان می‌دهد که چقدر باهوش عمل کردیم. در اینکه ما تیم خوبی داریم هیچ شکی نیست. ولی همه بازیکنان دیگر ما هم می‌توانستند در این تیم حضور داشته باشند. ما تیم خوب را داریم و از این به بعد مثل هر چیز دیگری در زندگی ما به مقداری شانس هم نیاز داریم که بتوانیم در مسابقات مان برنده شویم. هر چه تعداد پیروزی‌ها در مسابقات بیشتر شود تیم به فتح جام‌ها نزدیک تر می‌شود".

سولشر: پوگبا کلید پیروزی ما بود

منچستریونایتد با سفر به خانه شفیلدیونایتد موفق شد این تیم را 3-2 شکست دهد. اوله گنار سولسشر سرمربی یونایتد در پایان بازی از این پیروزی ابراز خوشحالی کرد و به خصوص به تعریف و تمجید از عملکرد پل پوگبا ستاره فرانسوی تیمش پرداخت. این تعریفهای سولسشر بعد از چند هفته جنجالی که پل پوگبا در بیرون از زمین فوتبال تجربه کرده بود در نوع خود جالب توجه بود.
سولسشر در پایان بازی به خبرنگاران گفت: " ما تصمیم گرفتیم که با توجه به قدرت پوگبا روی هوا از او در این تاکتیک تیمی استفاده کنیم. پل می دانست که در بازی امروز قرار است برای ما نقش مهمی بازی کند. او کارش را عالی انجام داد و عملاً هیچ ضربه سری نبود که از دست بدهد و هیچ درگیری هوایی نبود که در آن برنده نشود. بازی خوانی و خلاقیت پوگبا در این بازی نقش مهمی در روند خوب ما داشت. پل حالا کاملاً آماده است و عملکردش در بازی امروز عالی بود".
سرمربی یونایتد در ادامه گفت: " کلید موفقیت این است که بازیکنان یک تیم در زمین بتوانند عملکردی که توانش را دارند به نمایش بگذارند. ما بازیکنانی مثل راشفورد و مارسیال را داریم که وقتی شروع به گلزنی کنند تیم دیگر مشکلی احساس نمی کند. آنها امروز قابلیت بالای خود را نشان دادند و حالا باید ثابت کنند که می توانند با ثبات در همین مسیر حرکت کنند. من برای همه بچه ها واقعاً خوشحالم".

رأی مسی و رونالدو کدام بازیکن بود

طی سال های گذشته عادت کرده بودیم که همواره دو فوق ستاره و غول دنیای فوتبال یعنی کریستیانو رونالدو و لیونل مسی تمام جوایز فردی را درو کنند اما امسال جایزه بهترین بازیکن سال فیفا به ستاره لهستانی بایرن مونیخ یعنی رابرت لواندوفسکی رسید. 
البته لواندوفسکی در حالی جایزه The Best را از آن خود کرد که سال گذشته نیز بازیکنی غیر از رونالدو و مسی یعنی ویرژیل فن دایک موفق به کسب آن شده بود. 
با این حال یکی از جذاب ترین مسائل مربوط به این جوایز فردی آرای بازیکنان بزرگ از جمله لیونل مسی و کریستیانو رونالدو محسوب می شوند.‌ در واقع بسیاری از طرفداران فوتبال مایل هستند که بدانند این دو فوق ستاره در هر سال چه کسانی را بهترین می دانند.
در همین رابطه اکنون مشخص شده که مسی و رونالدو برای The Best سال 2020 رای خود را به کدام بازیکنان داده‌اند. آرایی که به شرح زیر است:
 
مسی
نیمار (٣ امتیاز)
امباپه (٢ امتیاز)
لواندوفسکی (١ امتیاز)

کریستیانو رونالدو
لواندوفسکی (٣ امتیاز)
مسی (٢ امتیاز)
امباپه (١ امتیاز)

لواندوفسکی: این جایزه متعلق به باشگاه است

مراسم بهترین های سال فیفا امشب برگزار شد و رابرت لواندوفسکی با شایستگی کامل و بالاتر از فوق ستاره هایی نظیر لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به عنوان بهترین بازیکن جهان در سال 2020 انتخاب شد.
مهاجم لهستانی که با بایرن مونیخ فصل شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت و موفق به کسب سه گانه شد بعد از دریافت جایزه خود گفت: " من احساس فوق العاده ای دارم. این یک روز عالی برای من، باشگاه و هم تیمی هایم است. این جایزه به هم تیمی ها، مربی و به طور کلی باشگاه بایرن مونیخ تعلق دارد. این یک احساس باورنکردنی است."
لواندفسکی در ادامه گفت: " وقتی این جایزه را در حضور لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برنده می‌شوید، واقعا باور نکردنی است و برایم اهمیت زیادی دارد. یادم می آید که مدت ها پیش به دنبال کسب چنین جایزه ای بوده و حالا امشب آن را به دست آوردم."

جایزه پوشکاش به ستاره کره ای تاتنهام رسید

در مراسم The Best فیفا علاوه بر انتخاب بهترین های فوتبال دنیا، زیباترین گل سال نیز انتخاب می‌شود و جایزه پوشکاش به برنده آن اهدا می شود؛ جایزه ای که هر ساله یکی از جذاب ترین اتفاقات مراسم بهترین های فیفا محسوب می شود.
اما چندی پیش نامزدهای دریافت جایزه پوشکاش در سال 2020 توسط فیفا اعلام شد که به شرح زیر بود:
1- جورجیان دی‌آراسکائتا (اروگوئه) برای تیم سئارای برزیل مقابل فلامنگوی برزیل در تاریخ 25 آگوست سال 2019
2- سون هئونگ مین (کره جنوبی) برای تیم تاتنهام مقابل برنلی در لیگ برتر انگلیس در تاریخ 7 دسامبر 2019
3- لوئیس سوارس (اروگوئه) برای تیم بارسلون مقابل مایورکا در لالیگا در تاریخ هفتم دسامبر سال 2019
در همین ارتباط بالاخره امشب در مراسم The Best از بهترین گل سال 2020 رونمایی شد و جایزه پوشکاش به ستاره کره‌ای تاتنهام یعنی سون هیونگ مین و برای گلزنی مقابل برنلی در لیگ برتر انگلیس رسید.‌ سون در آن مسابقه از زمین خودی تمام بازیکنان حریف را دریبل زد و پس از تک به تک شدن با دروازه حریف گلزنی کرد تا یک گل خارق العاده را به ثمر رسانده باشد.

کد خبر: 1084495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =