شهید فخری‌زاده نماد وحدت حوزه و دانشگاه بود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب، شهید محسن فخری‌زاده را نماد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: تربیت شخصیت‌هایی مانند فخری‌زاده‌ها ضامن پیشرفت و سعادتمندی کشور خواهد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران  دانشجویی(ایسکانیوز)،  جعفر شریعتی در مراسم گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی باید در دانشگاه‌ها تبدیل به گفتمان شود، از این رو موضوع وحدت حوزه و دانشگاه یک ظرفیت بی‌بدیل است.

وی اضافه کرد: اگر این ظرفیت در خدمت بیانیه گام دوم انقلاب قرار بگیرد، می‌تواند منشأ اثرات و تحولات شگرفی برای آینده نظام جمهوری اسلامی باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب، شهید محسن فخری‌زاده را نماد وحدت حوزه و دانشگاه دانست و گفت: اگر بتوانیم در دانشگاه و حوزه شخصیت‌هایی مانند فخری‌زاده‌ها را تربیت کنیم به طور قطع ضامن پیشرفت، توسعه و سعادتمندی کشور خواهیم شد.

شریعتی تشریح کرد: زمینه‌سازی برای ظهور حضرت مهدی عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف از سوی فرهیختگان حوزه و دانشگاه مستلزم توجه عمیق و عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری توسط نخبگان دانشگاهی و حوزوی است.

وحدت حوزه و دانشگاه در خدمت گام دوم انقلاب اسلامی

امام جمعه جنت‌شهر نیز در این مراسم بیان کرد: امام خمینی‌(ره) حوزه و دانشگاه را مغز متفکر و نیروی محرکه جامعه می‌دانستند و اعتقاد داشتند دانشگاه و حوزه‌های علمیه می‌توانند به عنوان دو مرکز برای تمام پیشرفت‌های کشور باشند.

حجت‌الاسلام محمدرضا خسروی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که وحدت حوزه و دانشگاه را وحدت در هدف دانستند، تبیین کرد: دو نهاد حوزه و دانشگاه با وجود مجزا بودن آنها، هدف و کارکرد واحدی را دنبال می‌کنند و دارای اهداف و کارکرد مشترکی هستند.

وی در ادامه چنین توضیح داد: وحدت حوزه و دانشگاه در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی که یک هدف مشترک است نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، پخش کلیپ‌هایی در مورد بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، فرمایشات امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، پخش کلیپی از شهید آیت الله دکتر محمد مفتح و مدافعان سلامت،   از دیگر برنامه‌های این مراسم مجازی بود که به همت مدرسه علمیه فاطمه الزهرا سلام الله جنت شهر و دانشگاه آزاد اسلامی واحد داراب و با حضور دانشگاهیان و حوزویان شهرستان داراب برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =