واحد لاهیجان رتبه اول دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان را به دست آورد

واحد لاهیجان، رتبه اول دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان در رتبه بندی webometrics و scimago را به دست آورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، بر اساس آمارهای ارایه شده از سوی پایگاه های webometrics و scimago واحد لاهیجان رتبه اول دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان را کسب کرد.

اطلاعات ارایه شده پایگاه webometrics نشان می دهد، واحد لاهیجان رتبه، ۳۷۷۶ جهانی، ۱۴۷۳ در سطح آسیا، ۳۵۰ در خاور میانه، ۱۰۶ ایران و ۱۴ در سطح دانشگاه های آزاد و رتبه اول دانشگاه های آزاد سطح استان را به دست آورد. در این پایگاه واحد علوم تحقیقات، مشهد، نجف آباد، تهران مرکز، تهران جنوب، تبریز، قزوین، تهران شمال، خوراسگان، کرمانشاه، خمینی شهر، مرو دشت و شیراز در رتبه های ۱ول تا ۱۳ در سطح دانشگاه های آزاد هستند. نزدیک به ۷۳۰ موسسه، پژوهشکده و دانشگاه ایرانی در این پایگاه مورد بررسی قرار گرفته است.

اهداف وبومتریک نشان دادن میزان توجه موسسات و دانشگاه ها به نشر اینترنتی، حمایت از طرح های دسترسی آزاد (Open Access initiatives) به منظور افزایش انتقال علم و دانش و حضور دانشگاه در فضای مجازی، آیینه ای از دانشگاه در فضای واقعی است. بر همین اساس، واحد لاهیجان در معیار IMPACT، تعداد لینک های ورودی یا برگشتی شناسایی شده توسط موتور های جستجوگر در رتبه ۱۴۶۶۴، معیار PRESENCE، تعداد صفحات ایندکس شده از وب سایت، توسط موتور جستجوگر Google در رتبه ۴۵۲۰ و معیار OPENNESS، تعداد مقالات (pdf, doc docx, ppt) شناسایی شده توسط Google Scholar در رتبه ۲۷۶۳ و معیار EXCELLENCET، تعداد مقالات در ۱۰% مهمترین ارجاعات مقالات علمی در رتبه ۲۳۸۵ دانشگاه های دنیا قرار دارد.

اطلاعات ارائه شده توسط پایگاه سایمگو نیز نشان دهنده آن است که واحد لاهیجان، از میان ۱۵۷ دانشگاه ایرانی که موفق به ارزیابی توسط این موسسه شده اند، رتبه ۷۶۴ جهان، ۵۶ ایران و ۵ دانشگاه های آزاد و اول دانشگاههای آزاد در سطح استان را به دست آورده است. در این رتبه بندی دانشگاه های آزاد خمینی شهر، علوم و تحقیقات، قشم و یزد در رتبه های ۱ تا ۴ قرار دارند.

واحد لاهیجان در سطح Q۱ پایگاه سایمگو است و از لحاظ شاخص پژوهش در رتبه ۴۰۳، ابداعات ۵۲۹ و تاثیرگذاری اجتماعی ۲۳۸ در سطح دانشگاه های جهان است.

نظام رتبه ‌بندی سایمگو یا  SCImago براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس آن ‌ها را ارزیابی و رتبه ‌بندی می ‌کند. این رتبه ‌بندی یکی از جدیدترین و جامع ‌ترین نظام‌ های رتبه ‌بندی پژوهشی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهش محور در جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =