اشتیاق دولت برای مذاکره باعث ضعف ایران می‌شود

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاداسلامی واحد اسدآباد گفت: دولت با نشان‌دادن اشتیاق بیش از اندازه و چشم به دولت آمریکا دوختن برای حل مشکلات کشور باعث ایجاد نابرابری مذاکره می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، این روزها متاسفانه شاهد هستیم که از گوشه و کنار کشور، صدای مذاکره با آمریکا دوباره به گوش مردم و نخبگان می‌رسد و فضای کشور توسط بعضی جریانات به این سمت می‌رود و عده‌ای در حال زمینه‌سازی برای تحمیل مذاکرات دوباره بر مردم هستند. اگر منافع دو طرف مذاکره تامین نشود نامش مذاکره نیست برای همین است که برخی از مسئولان و کارشناسان نظر دارند ایران باید با دست پر از نظر پیشرفت در امور مختلف سر میز مذاکره حاضر شود.

رامین شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به آغاز مذاکرات مجدد هسته‌ای با آمریکا و اروپا بیان کرد:  مذاکره به معنای حقیقی، بله خوب است؛ اما  گفت‌وگوی ایران و آمریکا نامش مذاکره نیست.

وی ادامه داد: مذاکره یعنی باید شرایط برابر و به نفع ذی‌نفعان باشد. همچنین مذاکره نباید به سود یکطرف و زیان طرف مقابل صورت گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسدآباد همدان با بیان اینکه  دولت نباید امور کشور را به مذاکره آمریکا پیوند دهد، گفت: اشتباه ترین امر ممکن این است که مسئولان برای حل مشکلات و امور کشور فعالیتی نداشته باشند تا دولت جدید آمریکا رسما وارد کاخ سفید شود.

وی با انتقاد از مطرح شدن مذاکرات مجدد با آمریکا در شرایطی ناهم برابر، عنوان کرد: دولت با نشان دادن اشتیاق بیش از اندازه و چشم دوختن به دولت آمریکا برای حل مشکلات کشور باعث ایجاد نابرابری در مذاکره شده و قدرت به سوی دیگر میز سنگینی خواهد کرد، در نتیجه هیچ نفعی به کشور و ملت ایران نخواهد رسید.

به گفته شریفی، این موضوع  که دولت امور کشور را به مذاکره پیوند بزند باعث ضعیف نشان دادن ایران می‌شود و این پیام را مخابره می‌کند که جمهوری اسلامی ایران به مذاکره نیاز دارد اما دشمنان در جواب، ترورها و فشارها را بیشتر می‌کنند تا ترازوی مذاکره به سمت خودشان سنگینی کند.

این دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی مطرح کرد: ایران باید تمام توان خود را برای پیشرفت و تقویت توان داخلی به کار گیرد تا آمریکایی‌ها احساس نکنند از روی ضعف برای مذاکره با آنها پیش‌قدم شده است.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند «باید برای خنثی کردن تحریم‌ها به میدان بیاییم و تلاش کنیم» نه اینکه به مثابه  دولت شتابان و بدون تفکر آینده نگرانه پیش به سوی مذاکره و لغو تحریم‌ها حرکت کنیم.

شریفی با انتقاد از اینکه دولت در مذاکرات برجام از خود ضعف نشان داد، گفت: برای یک مذاکره مناسب ایران نیز باید دست برتر داشته باشد برای این کار باید مسیر مذاکره را به‌ گونه‌ای تعیین کنیم که با انجام هر بند از توافق‌نامه توسط جمهوری اسلامی در مقابل تعهداتی که برای طرف مقابل مشخص شده نیز اجرایی شود.

عضو شورای مرکزی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در پایان خاطرنشان کرد: دولت از نحوه انجام کارها به گونه‌ای که برای آمریکا و سایر کشورها حامل این پیام باشد که ما نیاز به مذاکره داریم، جدا دوری کند که شاهد اتفاقاتی چون برجام نباشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084522

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =