هیچ کس حق تصمیم‌گیری برای سوریه در خصوص ارتباط با مقاومت را ندارد

مشاور رئیس جمهور سوریه با اشاره به اقدامات خصمانه آمریکا علیه دمشق اعلام کرد که هیچ کشوری حق ندارد در خصوص روابط سوریه با گروه‌های مقاومت تعیین تکلیف کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ «بثینه شعبان» مشاور رئیس جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه المیادین بیان کرد که هیچ کشوری حق ندارد در خصوص روابط میان دمشق و گروه‌های مقاومت در منطقه تصمیم گیری کند.

شعبان اضافه کرد: آمریکا به خاک سوریه تجاوز کرده است و سخنان جیمز جفری نماینده ویژه آمریکا در سوریه به اندازه جوهری که با آن این سخنان را نوشته است ارزش ندارد.

وی گفت: سوریه از حاکمیت و استقلال خود دست بر نمی‌دارد.

شعبان در خصوص روابط میان سوریه و مقاومت منطقه بیان کرد: هیچکس حق ندارد در خصوص روابط میان سوریه و ایران، حزب الله و مقاومت فلسطین برای دمشق تصمیم بگیرد. در دیدار هیأت سوری با مقامات روسیه در مسکو مسأله درخواست از دمشق برای خروج ایران و حزب الله لبنان از سوریه به هیچ وجه مطرح نشد.

این مقام سوری در خصوص دولت جدید آمریکا نیز گفت: باید دید که سیاست دولت جدید آمریکا چگونه خواهد بود، اما مهم‌ترین مسأله برای ما عقب نشینی آمریکا از خاک سوریه است.

شعبان ادامه داد: آمریکا قطعنامه‌های سازمان ملل در قبال سوریه را نقض می‌کند و از سوی دیگر اقدام به اشغال خاک این کشور و غارت منابع نفتی آن می‌کند.

شعبان در بخش دیگری از سخنان خود به روند بازسازی سوریه اشاره کرد و گفت که روسیه برای خنثی کردن تحریم‌ها علیه سوریه و بازسازی این کشور همکاری می‌کند.

وی در ادامه با اشاره با عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی گفت: اقدامات آمریکا در این خصوص، تعیین کننده نیست و ملت‌ها می‌توانند این اقدامات را خنثی کنند. آمریکا به دنبال مزدورانی است که هر آنچه را که می‌خواهد انجام دهند.

شعبان بر لزوم حمایت از آرمان فلسطین و حقوق ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: باید برای بازپس‌گیری مناطق اشغال شده از دست اشغالگران صهیونیست تلاش کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =