استفاده از ابزارهای تشویقی برای نهادینه‌کردن حجاب بین دانشجویان

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید سه عامل کلیدی(باورشناسی، همگانی کردن حجاب و نیازسنجی و ارائه راهکارهای میدانی) مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید از ابزارهای تشویقی برای نهادینه کردن حجاب و عفاف بین دانشجویان استفاده کرد؛ چراکه برخوردهای سلبی و حراستی به هیچ‌وجه جواب نمی‌دهد.

عباسعلی حلاجی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، از راه‌اندازی ۶ نشریه دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ کانون فرهنگی دانشجویی در این واحد دانشگاهی فعال است و به زودی کانونی جدید به این لیست اضافه خواهد شد.

وی تصریح کرد: هم اکنون فعالیت و برنامه‌های ۶ کانون فرهنگی- دانشجویی را در سایت سازمان مرکزی بارگذاری کردیم و ۷ کانون دیگر نیز بارگذاری خواهد شد. یکی از کارهای شاخص این واحد دانشگاهی بصیرت افزایی و ایجاد گفتمان در فضای مجازی بود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور،  ادامه داد: در دوره کرونا ۶ برنامه شاخص در فضای مجازی برگزار کردیم. یکی از برنامه‌ها برگزاری جلسه توجیهی برای دانشجویان جدیدالورود در رابطه با بحث آیین نامه آراستگی عفاف و حجاب و جشنواره «از حماسه تا حماسه» بود که طی هفته گذشته انجام شد.

حلاجی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا سعی کردیم با اجرای فعالیت‌ها در فضای مجازی تهدید را تبدیل به فرصت کنیم به طوری که با همکاری ستاد پیشگیری از کرونا فعالیت‌هایی در حوزه آگاه‌سازی مردم در بخش مقابله با این بیماری و نیز گندزدایی و ضدعفونی اماکن انجام شد.

وی در خصوص جشنواره «از حماسه تا حماسه» گفت: در این زمینه اطلاع‌رسانی گسترده برای مشارکت بیشتر دانشجویان، استادان و کارکنان در فضای مجازی صورت گرفته است. حتی برای ترغیب دانشجویان با اساتید معارف مذاکراتی انجام شده تا نمره تشویقی برای دانشجویان اختصاص دهند. با وجود این همه اطلاع‌رسانی و تبلیغات آمار مشارکت دانشجویان هنوز قانع کننده نیست. باید اهرم ها و ابزارهای تشویقی را در این عرصه بیشتر کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور، با اشاره به اینکه قبل شیوع ویروس کرونا ۳ کرسی آزاد اندیشی را برگزار کردیم، افزود: در زمان شیوع کرونا کرسی آزاد اندیشی در زمینه سالگرد تشکیل مجلس خبرگان رهبری با عنوان «نقش رهبری در ژئوپلیتیک جهان منطقه و ایران» و کرسی « حوزه و دانشگاه» برگزار شد. همچنین در نظر داریم که حداقل ۴ کرسی آزاد اندیشی در زمینه ۹ دی «روز ولایت و میثاق با امامت و ولایت»، کرسی «تبیین قدرت ایران در منطقه و جهان و لزوم قدرت نمایی ایران» و «نگاهی دوباره به رویکردهای برجام جدید» و کرسی آزاد اندیشی به مناسبت سالگرد پیروز انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: همچنین ۴ کارگاه در رابطه با تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و رویکردهای آن برای بسیج دانشجویی و تمام دانشجویان برگزار خواهد شد.

حلاجی از برگزاری انتخابات تشکل‌های دانشجویی در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: در حال حاضر این تشکل‌ها در مرحله تایید صلاحیت از استان هستند که در صورت تایید بعد از به روزرسانی فعالیت خود را شروع خواهند کرد.

حلاجی با بیان اینکه در حوزه عفاف و حجاب باید سه عامل کلیدی(باورشناسی، همگانی کردن حجاب و نیازسنجی و ارائه راهکارهای میدانی) مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: باید از ابزارهای تشویقی برای نهادینه کردن حجاب و عفاف در یین دانشجویان استفاده کرد چرا که برخوردهای سلبی و حراستی به هیچ‌وجه جواب نمی‌دهد موضوع اصلی در این حوزه تقویت باورشناسی در این عرصه است. استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: اساتید دانشگاه‌ها در این زمینه کوتاهی کردند و متاسفانه نتوانستند با دانشجو ارتباط منطقی برقرار کنند، بنابراین یکی از برنامه‌های این واحد دانشگاهی بعد از اتمام کرونا تقویت و ایجاد ارتباط گسترده استادان با دانشجویان است.

حلاجی خاطرنشان کرد:  به همین منظور کرسی آزاداندیشی  و جلسات بصیرت افزایی را در راستای نهادینه کردن حجاب در دانشگاه‌ها برگزار خواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =