مشارکت ۳۴۳ دانشجو در جشنواره «از حماسه تا حماسه»/ تولید محتوای فرهنگی برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک از مشارکت ۳۴۳ نفر از دانشجویان استان مرکزی در جشنواره از حماسه تا حماسه خبرداد.

حمید ترنج زر معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های این واحد دانشگاهی در زمینه جشنواره «از حماسه تا حماسه» اظهارکرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از همان روزهای ابتدایی آغاز جشنواره از حماسه تا حماسه، اقدامات تبلیغی را برای جذب حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان آغاز کرد. همچنین لینک ثبت نام اینترنتی برای تمامی بخش‌های دانشگاه و واحدهای استان ارسال شد.

وی افزود: در ابتدای امر با توجه به این که در روزهای ابتدای سال تحصیلی قرار داشتیم، دانشجویان مشارکت قابل توجهی را در جشنواره نداشتند؛ به همین دلیل تمام فرآیند شرکت در جشنواره را در مرکز استان متمرکز کردیم. همچنین توضیحات لازم در زمینه اهمیت شرکت در جشنواره از حماسه تا حماسه به تمامی فعالان فرهنگی و مجازی واحد اراک  دیر واحدهای استان مرکزی داده شد. پس از ارائه توضیحات لازم و تدوین بخشنامه‌های مرتبط، به تدریج مشارکت در جشنواره نیز افزایش یافت.

ترنج زر ادامه داد: به غیر از دو واحد دانشگاهی استان مرکزی که بدون دانشجویان مقطع کارشناسی هستند، خوشبختانه شاهد مشارکت گسترده فعالان مجازی استان در جشنواره از حماسه تا حماسه هستیم به طوری که تا امروز، ۳۴۳ نفر در این جشنواره ثبت نام کرده‌اند. نزدیک به ۱۰۰ نفر از ثبت نام کنندگان از واحد اراک و ما بقی از دیگر واحدهای استان مرکزی بودند. حدود ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد شرکت کننده، جزو فعالان پیام رسان واتساپ و اینستاگرام هستند.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اراک اضافه کرد: بیشتر محتوای تولید شده از سوی شرکت کنندگان، به صورت عکس و متن بوده است که در مناسبت‌های مختلف منتشر کرده‌اند.   البته چند کلیپ نیز برای جشنواره ساخته شده است که امیدواریم در حماسه‌های آینده شاهد تولید محتوای بیشتری در این زمینه باشیم.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی برای اولین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: براساس جلسه اخیر شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، به تمامی ارکان فرهنگی دانشگاه از جمله بسیج اساتید، بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و... تاکید کرده‌ایم که هرکدام از آن‌ها برای مراسم سالگرد شهید سلیمانی، حداقل یک برنامه فرهنگی را ارائه دهند. امیدواریم که برای ۱۳ دی ماه، سیل برنامه‌های فرهنگی را با محتوای خوب داشته باشیم.

ترنج زر خاطرنشان کرد: ساخت کلیپ و پادکست صوتی از سوی کانون‌های دانشجویی، مسابقات کتاب خوانی و همچنین برگزاری یک مراسم حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله برنامه‌های دانشگاه برای سالگرد شهادت سردار سلیمانی خواهد بود که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد. همچنین برنامه ویژه‌ای را برای جشنواره از حماسه تدوین خواهیم کرد تا در سالگرد شهادت سردار دلها، شاهد تولید محتوای خوب در فضای مجازی باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =