شب شعر دانشجویی در سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: برگزاری یک همایش بزرگ و برگزاری شب شعر دانشجویی به صورت مجازی، جزو برنامه‌های اصلی ما برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی خواهد بود.

مریم زیبایی نژاد معاون فرهنگی و دانشجویی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت کانون‌های دانشجویی این واحد اظهار کرد: در حال حاضر ۷ کانون دانشجویی در واحد شیراز در حوزه‌های مختلف فعالیت  دارند. کانون‌های هلال احمر، صنایع دستی، مجری‌گری و نویسندگی نیز جزو کانون‌های فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تاثیر تعطیلی دانشگاه‌ها بر فعالیت کانون‌های دانشجویی افزود: تعطیلی دانشگاه‌ها و انجام فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی، می‌تواند فرصت و تهدید باشد؛ فعالیت فرهنگی در فضای مجازی از این جهت که دانشگاه می‌تواند در ساعت‌های مختلف برنامه‌های فرهنگی متنوعی را برای دانشجویان در نظر بگیرد و خانواده‌ها نیز در فضای منزل از این برنامه‌ها استفاده کنند، نوعی فرصت قلمداد می‌شود؛ اما از طرفی، نبود ارتباط حضوری با دانشجویان سبب می‌شود که صمیمیت میان دانشجو و فضای دانشگاه کاهش پیدا کند.

زیبایی نژاد ادامه داد: فعالیت فرهنگی در فضای مجازی باعث شده است که تعداد بیشتری از دانشجویان در برنامه‌ها شرکت داشته‌ باشند؛ حتی برخی از دانشجویان اقدام به ضبط برنامه‌های فرهنگی و سپس نشر آن در فضای مجازی می‌کنند. این موضوع می‌تواند در پیشبرد و ارتقای فضای نشاط دانشجویی به ویژه در شرایط فعلی کشور بسیار مفید و حائز اهمیت باشد. باتوجه به این موضوع، فراهم سازی زیرساخت‌هایی برای استفاده از ظرفیت مجازی، امری اجتناب‌ناپذیر است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز در ادامه با اشاره به برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در واحدهای استان فارس تصریح کرد: در این زمینه نیز لینک ثبت نام و پوسترهای مرتبط با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در کلیه واحدهای استان فارس ارسال شده است؛ اما هنوز آمار دقیقی از تعداد کرسی‌هایی که قرار است در آینده برگزار شود، به دست نیاورده‌ایم.

زیبایی نژاد اضافه کرد: خوشبختانه تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس کارنامه خوبی در زمینه برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی دارند و در ترم‌های گذشته نیز با همکاری دانشگاه‌های دیگر استان، اقدام به برگزاری کرسی کرده‌ بودند. لذا امیدواریم از فرصتی که دانشگاه آزاد اسلامی در این زمینه در اختیار آن‌ها قرار داده است، بیشترین بهره را ببرند.

وی با اشاره به برنامه‌های فرهنگی این واحد دانشگاهی برای سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: بسیج و کانون‌های دانشجویی واحد شیراز در حال تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با سالگرد شهادت سردار سلیمانی هستند که تا این لحظه، برگزاری یک همایش بزرگ و برگزاری شب شعر دانشجویی به صورت مجازی، جزو برنامه‌های اصلی ما برای این روز خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084601

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =