مستندسازی فعالیت‌های ائمه جمعه در رفع مشکلات مردم ضروری است

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در دیدار با رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه بر مستندسازی فعالیت ائمه جمعه در جهت رفع مشکلات مردم تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ جواد شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در دیدار با حجت الاسلام حاج علی اکبری، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به سیاست‌های رسانه‌ای دشمنان در القای ناکارآمدی حکومت دینی اشاره کرد و گفت: دشمنان می‌خواهند با القای ناکارآمدی نظام اسلامی مردم را نسبت به روحانیت بدبین کنند و این در حالی است که در تاریخ ایران روحانیت اصیل شیعه در بطن جامعه با استفاده از ظرفیت‌های خود در کنار مردم گره‌گشای مشکلات جامعه بوده است.

شیخ اکبری با بیان اینکه فاصله گرفتن مردم از روحانیت و عملکرد بعضی از روحانیون به جایگاه روحانیت ضربه زده است، افزود: اولین پیشنهاد ما برای مقابله با جنگ روانی دشمن تهیه مستند از فعالیت‌های ائمه جمعه‌ای است که کار جهادی می‌کنند و در میان مردم هستند زیرا اگر نتوانیم این فعالیت‌ها را به تصویر بکشیم، عرصه این جنگ فرهنگی را به دشمن واگذار کرده‌ایم.

وی با تاکید بر ضرورت ساخت مستند درباره نماز جمعه، اهمیت، تاریخ و شکل‌گیری آن، گفت: به رغم تلاش‌های صورت گرفته در خصوص برنامه سازی در خصوص قرآن و اهل بیت (علیهم السلام) با نقطه مطلوب فاصله داریم و در حال حاضر برنامه‌ای نداریم که بشود برای تبلیغ به آن استناد کرد؛ برنامه‌ای که پیوست فضای مجازی داشته باشد و بشود آن را در فضای مجازی منتشر کرد.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما خواستار محور قرار گرفتن ائمه جمعه در حوزه فعالیت‌های قرآنی و ایجاد همگرایی حول محور قرآن شد و تاکید کرد: مستندسازی و الگوسازی فعالیت‌های قرآنی، این موضوع را از محجوریت خارج می‌کند.

شیخ اکبری همچنین به ظرفیت کارشناسی ائمه جمعه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر تصویر روشنی از تخصص ائمه جمعه ارائه نشده است و این در حالی است که می‌توان از توان علمی و تخصصی آنها در برنامه‌های معارفی رسانه ملی استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اگر بانک کارشناسی ائمه جمعه به‌همراه حوزه تخصصی آنها با توجه به ملاک‌های رسانه‌ای تدوین شود می‌توانیم این بانک را در اختیار شبکه‌ها قرار دهیم تا در برنامه‌های معارفی استفاده کنند.

شیخ اکبری همچنین به شرایط کرونایی موجود و برگزار نشدن نماز جمعه اشاره کرد و گفت: شبکه قرآن و معارف سیما آمادگی دارد تا مراسم نماز جمعه شهرهایی که امکان برگزاری نماز با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی را دارند، به‌صورت زنده پخش کند.

در این دیدار رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه نیز بر لزوم همکاری ستاد با شبکه قرآن و معارف سیما و رقم خوردن اتفاقات خوب تاکید کرد و گفت: مستند سازی فعالیت ائمه جمعه‌ای که وسط میدان و درگیر مشکلات مردم هستند، شوق‌انگیز خواهد بود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه ترویج معارف قرآنی و انس با قرآن کریم با محوریت ائمه جمعه در جریان است، افزود: در همین شرایط کرونایی اتفاقات خوبی در حال وقوع است که با سازماندهی مناسب و ارتباط نزدیکی که با مراکز رسانه ملی در استان‌ها وجود دارد می‌شود گزارش‌ها و مستندات خوبی جمع‌آوری کرد.

وی تصریح کرد: ظرفیت روحانیت در میدان خیلی بیشتر از چیزی است که رسانه‌ای شده و البته نبود روحیه رسانه‌ای کردن فعالیت‌ها و نبود سازوکارهای رسانه‌ای در اختیار ائمه جمعه سبب شده این فعالیت‌ها ناشناخته بماند

انتهای پیام/

کد خبر: 1084616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =