تخفیف ۱۰۰ درصدی مشترکان کم‌مصرف آب در دستور کار

بر اساس مصوبه هیأت وزیران، بهای آب مشترکانی که مصرف آب تا یک‌سوم الگوی تعیین شده دارند، با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی (ایسکانیوز)، پس از آغاز به کار فرآیند تخفیف ۱۰۰ درصدی هزینه برق به مشترکان کم مصرف، دولت دوازدهم نسبت به ادامه این فرآیند به وسیله رایگان کردن هزینه آب و برق مشترکان کم مصرف اقدام نمود.

در این ارتباط، هیئت وزیران در جلسه خود که به تاریخ ۱۹ آذرماه سال جاری به پیشنهاد وزارت نیرو و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی برگزار شده بود، نصبت به تصویب جزئیات طرح رایگان کردن هزینه آب مشترکان کم مصرف اقدام کرد.

به استناد جزئیات ارائه در نامه معاون اول رئیس جمهور به وزارت نیرو، وزارت امور اقتصاد و دارایی و سازمان برنامه و بودجه، هیئت وزیران نسبت به تصویب موارد زیر اقدام کردند.

۱- با هدف بهینه‌سازی مصرف آب و تشویق مشترکان کم مصرف خانگی، به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود:

الف- صورت‌حساب آب و فاضلاب مشترکان با مصرف تا یک سوم الگوی تعیین شده قانون توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را با تخفیف ۱۰۰ درصد محاسبه کنند.

لازم به ذکر است، در هیئت وزیران در تبصره‌ای ذیل ماده ذکر شده، تاکید کردند، این تخفیف صرفا شامل سکونتگاه‌های دایمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی می‌شود و واحدهای خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیر دائم نظیر باغ ویلاها و خانه باغ‌های مشمول این تخفیف نمی‌شوند.

۲- مشترکان با مصرف ماهیانه بیش از الگوی مصرف، ۶ ماه فرصت دارند تا نسبت به اصلاح رفتار مصرفی و کاهش مصرف آب اقدام کنند، در پایان این دوره، بهای آب آن دسته از مشترکینی که مصرف آنان بیش از الگوی تعیین شده باشد، به پیشنهاد وزارت نیرو و تصویب شورای اقتصاد افزایش می‌یابد.

۳- وزارت نیرو موظف است ضمن اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ‌سازی، مشترکین پرمصرف‌ را نسبت به استفاده از وسایل کاهنده مصرف با هدف اصلاح رفتار و کاهش مصارف غیر ضروری ترغیب کند.

۴- دستور العمل اجرای این تصویب‌نامه(شامل بازنگری در طبقات نصرف و اصلاح ضرایب شهری) ظرف ۱۰ روز توسط وزارت نیرو تدوین و ابلاغ می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =