برگزاری نمایشگاه مجازی «اسوه ایثار» به ‌مناسبت روز پرستار

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن از برگزاری نمایشگاه مجازی «جلوه‌های ایثار» به منظور آگاه‌سازی دانشجویان با مجاهدت‌های کادر درمان خبر داد.

حجت الاسلام محمدحسین احمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به حدیثی از پیامبر اسلام(ص) درخصوص اجر مراقبت و رسیدگی به بیماران اظهار کرد:  نام مبارک حضرت زینب(س) به عنوان اسوه استقامت در تاریخ ثبت شده است و روز بزرگداشت مقام پرستار به درستی در میلاد این بانوی ایثار تعیین شده است. 

وی افزود: باید اذعان کرد که اگر فداکاری‌ها و ایثارگری های حضرت زینب(س) نبود، شاید اکنون هیچ اثری از اسلام و واقعیات روز عاشورا به جا نمانده بود. بشر از همان ابتدا دچار بلایا، امراض، جنگ و انواع حوادث شده است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن بیان کرد: در چنین برهه‌هایی بوده‌اند افرادی که از جان خود گذشته و جهاد در راه خدا را برگزیده‌اند و پای به عرصه ایثار و درمان گذاشته‌اند. مصادیق بسیاری از این نوع جهاد در هشت سال دفاع مقدس شاهد بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام احمدزاده با اشاره به شرایط سخت و طاقت‌فرسای این روزهای کادر درمان و پرستاران در خط مقدم مبارزه با ویروس منحوس کرونا عنوان کرد: کادر درمان ما ثابت کرده‌اند هر زمان که جبهه و جهادی باشد آنها در صف اول ایستاده‌اند و مرد عمل میدان هستند. 

وی ادامه داد: مجاهدت‌های این روزهای کادر درمان و به ویژه پرستاران برگ زرین دیگری از مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی های اهالی بهداشت و درمان کشور بود که به زیبایی در اذهان و در تاریخ درج خواهد شد. در همین راستا نمایشگاه مجازی  «جلوه‌های ایثار» به منظور آگاه‌سازی دانشجویان با مجاهدت‌های کادر درمان پیش‌بینی و پیاده‌سازی شده است. 

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن تصریح کرد: در این نمایشگاه تصاویری از ایثارگری، خستگی ناپذیری، مجاهدت، ایستادگی و از خود گذشتگی کادر درمان در 11 ماه گذشته در معرض دید بازدیدکنندگان گذاشته شده است. پیام‌هایی از سوی کادر درمان نیز برای مخاطبان در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام احمدزاده تقدیر از کادر درمان و نشان دادن گوشه‌ای از زحمات پرستاران را از جمله اهداف این نمایشگاه مجازی خواند و گفت: تصاویر شهدای مدافع سلامت کشورمان نیز که در مقابله با ویروس کرونا جان خود را تقدیم کردند در این نمایشگاه مجازی درج شده و به آنها ادای احترام خواهیم کرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن خاطرنشان کرد: امید است با این حرکت کوچکی که در این واحد دانشگاهی طراحی ‌شده گوشه‌ای از زحمات کادر درمان و پرستاران دیده شود و مردم فهیم و دانشجویان فرهیخته در رعایت هرچه بیشتر اصول بهداشتی تلاش کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084644

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =