نخستین جلسه پاسخ به مسائل و شبهات اندیشه‌های امام خمینی(ره) برگزار شد

اولین جلسه از سلسله جلسات پاسخ به مسائل و شبهات حوزه اندیشه‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برگزار گردید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، نخستین جلسه از سلسله جلسات پاسخ به مسائل و شبهات حوزه اندیشه‌های امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی امروز از طریق سامانه واحد الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اساتید درس اندیشه ها و وصایای امام به همت مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی برگزار شد. 

گفتنی است در این جلسه اکبر اشرفی و فاضل فیضی به سوالات استادان از قبیل تعارض احتمالی فرمان آتش به اختیار و پیروی از ولایت فقیه، نحوه تدوین قانون اساسی سال ۵۸، پیامدهای شرط سنی کاندیداهای ریاست جمهوری در قانون اساسی، نسبت تکلیف گرایی و نتیجه گرایی در اندیشه امام و مقام معظم رهبری، تفاوت حکومت اسلامی، جمهوری اسلامی و مردم سالاری دینی، شبهه دور، رابطه ولایت سیاسی و ولایت عرفانی پاسخ دادند.

اکبر اشرفی رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالات اساتید به تبیین آموزه آتش به اختیار پرداخت و افزود: آتش به اختیار زمانی است که بین حیطه عملیات و قرارگاه شکاف و قطع ارتباط رخ دهد و نیز بر اساس آموزه های دینی نه از ولی فقیه عقب افتاد و نه جلوتر حرکت کرد.

وی درباره تدوین قانون اساسی سال ۵۸ بیان کرد: همه گروه‌ها و احزاب و جریان‌ها در یک انتخابات کاملا آزاد کاندیداهای خود را معرفی کردند و در پایان بیشتر آرا مردم به حزب جمهوری اسلامی اختصاص پیدا کرد. حتی جریان‌های معاند و مخالفان فعلی نظام هم در خبرگان تدوین قانون اساسی کاندیداهایی داشتند.

اشرفی همچنین تکلیف گرایی و نتیجه گرایی در اندیشه امام خمینی(ره) را سازگار دانسته و توجه به نتیجه را به عنوان تکلیف قلمداد کرد. جمع ولایت سیاسی و ولایت عرفانی در ولی فقیه امری ضروری است.

رئیس مرکز فرهنگی دانشگاهی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی همچنین در پاسخ به تفاوت های مردم سالاری دینی، حکومت دینی و جمهوری اسلامی، هر سه مفهوم را مربوط به یک مصداق دانست و افزود: مردم سالاری دینی چارچوب نظری نظام جمهوری اسلامی ست. انتخاب خبرگان توسط مردم و رای نیاوردن برخی خبرگان در سنوات گذشته دلیل محکمی بر رد دور است. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1084649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =