ثبت نام پذیرش بدون کنکور دانشگاه‌ها از امروز آغاز می‌شود

ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز ۳۰ آذر آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویِ(ایسکانیوز)، جزئیات نحوه ثبت نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری (بهمن ماه) سال ۱۳۹۹ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی اعلام شد.

به دنبال اطلاعیه ۲۶ آذر ۹۹ سازمان سنجش، متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۱۳۹۹ در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند از امروز یکشنبه ۳۰ آذر تا چهارشنبه ۳ دی نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آنها صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) انجام می‌شود به صورت اینترنتی اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جداول کدرشته محل‌های مربوط به پذیرش این دوره از امروز یکشنبه ۳۰ آذر در سایت سازمان سنجش قرار خواهد گرفت.

امکان انتخاب رشته حداکثر ۱۰۰ کدرشته

متقاضیان می‌توانند بر اساس ضوابط و شرایط مندرج در دفترچه راهنمای مربوط برای پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی سراسری بهمن ماه سال ۹۹ در روزهای یکشنبه ۳۰ آذر تا چهارشنبه ۳ دی به سایت سازمان سنجش به نشانی: www.sanjesh.org مراجعه و نسبت به ثبت‌نام و تکمیل فرم انتخاب رشته (حداکثر ۱۰۰ کدرشته) به روش اینترنتی، اقدام کنند.

متقاضی شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) باید هر یک از اقدام‌های زیر را به‌ موقع‌ و در مهلت‌ مقرر انجام‌ دهد:

مراجعه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور

دریافت دفترچه راهنمای ثبت‌نام و جداول کدرشته محل‌ها از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان و مطالعه آن

تهیه فایل عکس اسکن شده متقاضی بر اساس توضیحات مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام

ثبت‌نام و انتخاب رشته از طریق سایت سازمان سنجش در زمان مقرر

الزام دارا بودن دیپلم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم)

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹، دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۹۹ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای همه متقاضیان الزامی است.

ممنوعیت شرکت دارندگان دیپلم نظام قدیم هنرستان فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی هستند حق ثبت نام و شرکت در این مرحله را ندارند و در صورت ثبت‌نام و انتخاب رشته بعنوان متخلف شناخته شده و برابر ضوابط با آنان برخورد خواهد شد.

نظر به اینکه گزینش دانشجو در این مرحله بر اساس سوابق تحصیل (معدل کتبی دیپلم) صورت خواهد گرفت؛ همه متقاضیان (دیپلمه‌های نظام آموزشی ۳-۳-۶، نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی، نظام قدیم چهارساله دبیرستان و همچنین دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند) باید معدل کل و یا معدل کتبی خود را بصورت صحیح در تقاضانامه ثبت نام اینترنتی درج کنند.

متقاضیان توجه داشته باشند در صورت مغایرت معدل کل و یا معدل کتبی واقعی با معدل کل و یا معدل کتبی اعلام شده در تقاضانامه ثبت نامی، از ثبت‌نام پذیرفته شدگان ممانعت بعمل آمده و قبولی آنها لغو می‌شود.

تبصره: متقاضیان دیپلم فنی و حرفه‌ای و یا کاردانش نظام آموزشی جدید ۳-۳-۶ و دیپلمه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا کاردانی هستند و فاقد معدل کتبی دیپلم هستند، باید معدل کل دیپلم متوسطه خود را عیناً در بند ۱۶ تقاضانامه اینترنتی ثبت نام درج کنند.

هرگونه تغییری‌ از طریق‌ سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1084679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =